Classic Inshore. Vilket skämt!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Classic Inshore. Vilket skämt!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av carter Visa inlägg
    Ringde igår förmidag till serviceavd på ABU o förklarade mitt problem med axel o pinjongdrev o nu lunchtid så kom min slöa postgubbe cyklande med ett pkt från dom, så nu sitter rullen ihop igen o redo för ett nytt jerkpass.....man får väl vara lite extra noga med rengöring/smörjningen av axel o drev så håller den kanske lite längre denna gången.

Tycker dock att ABU ska ha stort beröm för deras serviceanda
    Jo servicen är det inget fel på men vad hjälper det när jag fått lämna in två rullar för två olika fel på endast 4 fiskepass. Då behöver man ha minst 3 rullar för att kunna bedriva fiske, 2st på service medans du fiskar med den tredje.. ha ha ha ha. skämt å sido så är jag bara jävligt besviken på rullen med tanke på den massiva reklam dom gjort på att det skall vara den starkaste rullen dom tillverkat och sen håller den inte.....
    Senast ändrad av Krif; 2008-04-08, 17:36.
    Fånga & Fota & Släpp i.........

Kommentera

Blev trött på Inshoren... Nya rullen (tredje för mig) har åxå ett alldeles för stort glapp i spolen.
      Fick lämna tillbaks den och köpte två TGC 5001 C istället, två rullar för samma pris som en Inshore.
      Känns som ett bättre alternativ så att jag inte står utan rulle om nått skulle hända för Inshoren håller ju ändå inte!!!!

Tack Sportfiskecenter i Kalmar för all er HJÄLP
      Fånga & Fota & Släpp i.........

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
        Det är backspärrslagret (även kallat IARlagret) som muckat, och om du rycker ett tag till kommer niten som håller back-up-spärrhaken att lossna och då är det färdigfiskat. Ett fall för service och byte av lagret. Om du inte kan vara utan rullen kan du prova med att lossa på yttergaveln och bada backspärrslagret i citydiesel och sen tvätta ur det med aceton. När det torkat kan du smörja det med Liquid Grease, eller en bättre motorolja av lite tjockare typ. Då kan du få liv i det så det håller ett litet tag till.
        UT var för lägger iar av så ofta ? vissa håller ett år vilket är bra i mina ögon ! har knäckt många iar på c3 ,c4 tgc på mindre än en dag ! sen vissa håller som sagt ett år, ojämn kvalitet ??

Kommentera

Jag har inget emot lite egenservice av rullarna, men är det inte besynnerligt att man ska behöva smörja en ny rulle á 2000 kronor för att den ska hålla?

Kommentera

Andra inshore som pajade för mig idag 8timmars fiske och två rullar med samma fel! hur fan kan man misslyckas så jävla hårt! Grymt besviken på ABU förra gången tog dom linan som fanns på rullen trots att dom lovade att skicka med den igen.. ingen ersättning 300spänn borta... Undrar om man får någon ersättning nu?!

Kommentera

Ursprungligen postat av mangeboy79 Visa inlägg
              UT var för lägger iar av så ofta ? vissa håller ett år vilket är bra i mina ögon ! har knäckt många iar på c3 ,c4 tgc på mindre än en dag ! sen vissa håller som sagt ett år, ojämn kvalitet ??
              Det var inte dåligt att ta livet av ett nytt backspärr lager på en dag och då på en amb C3 ! Håller du verkligen i veven när du rycker å sliter i spöt?

Kommentera

Fattar inte varför folk köper kvalificerat skräp för 2k och sen måste trimma den för 2k till för att rullen ska blir bra. Abu har som tappat stinget.
                http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av CA Visa inlägg
                  Det var inte dåligt att ta livet av ett nytt backspärr lager på en dag och då på en amb C3 ! Håller du verkligen i veven när du rycker å sliter i spöt?
                  öh menar du att om man inte håller i veven så pajar dom fortare ?

Kommentera

Ursprungligen postat av mangeboy79 Visa inlägg
                    öh menar du att om man inte håller i veven så pajar dom fortare ?
                    Tjena! Jo det vill jag påstå! =) Jag vet inte hur du gör när du jerkar ? Men vevar du konstant och rycker? Eller stoppar du vevningen just när du drar till och vevar sen efter det hem löslinan? Jag kör med vevstopp under rycket för det mesta, fast en del drag går ju fint utan att stanna upp förstås! Om du testar att ha veven neråt bakåt mot dig varje gång du stannar upp tex och håller veven där så den inte rycks backåt när du rycker så går det att hitta ett läge där det inte slår så hårt i rullen just när draget eller rycket sker! =) Det finns ju alltid lite spel i drev / pinjong och spolens ingrepp mot pinjongen och kan man undvika att det spelet får spela så blir det inte så stor påfrestning på vare sig IAR lagret eller resten av delarna som får ta upp den kraften av en massa frekventa slag som det gärna blir av just jerkfiskandet! Det vridmomentet och kraften som ska tas upp blir högre ju högre utväxling eller linglängd per vevarv rulle har oxå!
                    Senast ändrad av CA; 2008-04-20, 11:24. Anledning: Justering bara...=)

Kommentera

Ursprungligen postat av CA Visa inlägg
                      Tjena! Jo det vill jag påstå! =) Jag vet inte hur du gör när du jerkar ? Men vevar du konstant och rycker? Eller stoppar du vevningen just när du drar till och vevar sen efter det hem löslinan? Så gör jag gör för det mesta fast en del drag går ju fint utan att stanna upp förstås! Om du testar att ha veven neråt bakåt mot dig varje gång du stannar upp tex och håller veven där så den inte rycks backåt när du rycker så går det att hitta ett läge där det inte slår så hårt i rullen just när draget eller rycket sker! =) Det finns ju alltid lite spel i drev / pinjong och spolens ingrepp mot pinjongen och kan man undvika att det spelet får spela så blir det inte så stor påfrestning på vare sig IAR lagret eller resten av delarna som får ta upp den kraften av en massa frekventa slag som det gärna blir av just jerkfiskandet! Det vridmomentet och kraften som ska tas upp blir högre ju högre utväxling eller linglängd per vevarv rulle har oxå!

ok så det är min jerk stil som gör att iar pajar på en dag ? konstigt att inte alla iar rycker första dan ....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 914 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B