Classic Inshore. Vilket skämt!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Classic Inshore. Vilket skämt!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Din rubrik "Svenska folket..." Knappast vi som står för merparten av köpare av Ambassadeur.
    Titta på USA. Dom har nya modellerna både tidigare, och av "lite" större kvantiteter :P
    Frågan är väl vilket land som kommer sen!! Kanske japan är en större marknad men sen tror jag nog sverige kommer.. Vara som nr 3 är inte så illa.
    Jag kan ha fel. Men jag tror inte att någo europerisk land slår sverige i antal amb. De verka välja haspel framför multi..
    Tror nog att sverige är en ganska så viktig marknad för abu...

Kommentera

Rättelse för sg´s skull

Istället för "svenska folket" borde jag nog ha skrivit -Alla fiskande folk på denna jorden och eventuella andra befolkade planeter. - Där, blir herren nöjd nu?

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Frågan är väl vilket land som kommer sen!! Kanske japan är en större marknad men sen tror jag nog sverige kommer.. Vara som nr 3 är inte så illa.
        Jag kan ha fel. Men jag tror inte att någo europerisk land slår sverige i antal amb. De verka välja haspel framför multi..
        Tror nog att sverige är en ganska så viktig marknad för abu...
        Viktig ja. Men inte störst

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
          Istället för "svenska folket" borde jag nog ha skrivit -Alla fiskande folk på denna jorden och eventuella andra befolkade planeter. - Där, blir herren nöjd nu?
          Japp mkt bättre!

Kommentera

Hur många har problem med inshoren egentligen..?
            I denna tråden är det ju 2 st (Krif & Jujje).
            Jag har bara fiskat en fisketur med min inshore men den funkar klockrent (än så länge).
            Man vill ju ha lite koll på om ALLA rullar går sönder efter ett tag, då lär man ju ha reservrulle med sig isf.
            Mörkö

Kommentera

Det är la en hel del som haft problem med den innan "fixen". Dessa är de första jag hört som haft problem efteråt.

Kommentera

Min 5501 Inshore har funkat perfekt under dom 7/8 jerkpassen jag använt den med 90 gram's beten.

Kommentera

Det fundamentala problemet med axeln i en legering och pinjongdrevet i en annan är inte löst. Den så kallade "fixningen" är ett smörjspår i axeln och lite tjockare olja. Det gör natrligvis saken bättre, men när oljan är borta eller blivit mättad med salt och damm blir det "cold weld" igen och de två kommer att sitta ihop som om de vore ett stycke.

Det har talats om att ge axeln en exotisk ytbehandling som är bättre än bäst för att den till och med används i rymden. Låter coolt det där med rymden, men i rymden är det tomt, där finns det ingenting, det är vacuum och -273,15 grader. Där vi fiskar är temperaturen betydligt högre, det dryper av sursalt vatten och det tillsammans med damm bildar med smörjmedelt en härlig gegga. Sen när vattnet dunstat bort har man en finslipande pasta kvar. Om ytbehandlingen tål det vet vi om något år eller två.

Men: att efter varje längre fiskepass lossa på vevgaveln, torka av axeltappen och lägga på en droppe ny olja kommer att funka och så svårt är det ju inte.

Och för att vara helt uppriktig, alla multirullar kräver sin kärlek och omvådrnad, annars rasar de ihop. De klassiska Ambassadeurerna är ändå de mest robusta på marknaden.
                  www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
                    Det fundamentala problemet med axeln i en legering och pinjongdrevet i en annan är inte löst. Den så kallade "fixningen" är ett smörjspår i axeln och lite tjockare olja. Det gör natrligvis saken bättre, men när oljan är borta eller blivit mättad med salt och damm blir det "cold weld" igen och de två kommer att sitta ihop som om de vore ett stycke.

Det har talats om att ge axeln en exotisk ytbehandling som är bättre än bäst för att den till och med används i rymden. Låter coolt det där med rymden, men i rymden är det tomt, där finns det ingenting, det är vacuum och -273,15 grader. Där vi fiskar är temperaturen betydligt högre, det dryper av sursalt vatten och det tillsammans med damm bildar med smörjmedelt en härlig gegga. Sen när vattnet dunstat bort har man en finslipande pasta kvar. Om ytbehandlingen tål det vet vi om något år eller två.

Men: att efter varje längre fiskepass lossa på vevgaveln, torka av axeltappen och lägga på en droppe ny olja kommer att funka och så svårt är det ju inte.

Och för att vara helt uppriktig, alla multirullar kräver sin kärlek och omvådrnad, annars rasar de ihop. De klassiska Ambassadeurerna är ändå de mest robusta på marknaden.
                    Håller med dig om att det inte är så svårt att ge lite kärlek till rullarna och det har jag gjort...
                    Men som sagt så är det ett annat problem jag har nu och det är att det glappar i spolen inte i sidled utan framåt/bakåt. glappet är minst 6mm och det känns i rullen som ett "klonk" varje gång man jerkar efter tex ett vevstopp.
                    Fånga & Fota & Släpp i.........

Kommentera

Hej! Jag har inte sett pinjongen i närbild på Classic Inshore men om det "rostrfria" matreialet som har dålig eller obefintlig egensmörjförmåga i pinjongen inte går ihop med det rostfria matrialet i spolaxlen. Så finns det inte plats eller tillräkligt med matrial i pinjongen så det går att ta upp hålet i den å pressa i en bronsbussning som fixar detta problem med krav på täta smörjintervaller? Även dom som kanske bara droppar eller skvätter på lite olja nån gång om året om ens det lär ju på så sätt kanske slippa skicka in rullen på reklamation titt som tätt! =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 786 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B