Classic Inshore. Vilket skämt!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Classic Inshore. Vilket skämt!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
    kräv pengarna tebax,, du ska väl inte behöva stå o hänga i fiskeaffären när alla andra är ute o fiskar.
    Tur i oturen att det händer nu när vi inte får fiska gädda och aborre på 2månader här i kalmarsund...
    Blir det inte bra denna gången så åker rullen tillbaks.Då blir det en Daiwa Luna 253...
    Senast ändrad av Krif; 2008-03-31, 19:32.
    Fånga & Fota & Släpp i.........

Kommentera

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
      Tyckar man känna igen detta. Någon som kommer ihåg Mörrum, Suverän,Eon, PGS, skämtet til trimsats osv.........

Varenda gång de kommer med någon ny rulle som ska vara det bästa/starkaste/finaste som någonsin funnits äta vi upp det.

De satsar mer på mördande reklam än produkterna och vi svälja allt de erbjuda.

Principen verkar vara att om mindre än 50% komma tillbaks som reklamationer så går det ändå med vinst.

Fler än mig som är tröt på detta tankesätt?

Kör med classiska 5000/6000 trimmade till max av UT.
      Håller med!

Kommentera

Hehe, efter att ha läst denna tråd ångrar jag ju inte precis att jag köpte en JB istället för inshore!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

[QUOTE=Kattman;352117]Tyckar man känna igen detta. Någon som kommer ihåg Mörrum, Suverän,Eon, PGS, skämtet til trimsats osv.........

Tänkte bara höra vad det var för fel på mörrum??? Har en 3600 och 5600 som jag använt i många år och jag har aldrig haft några problem med dem. Tvärt om de har varit utmärkta. Har inte hört något gnäll innan heller så det vore intressant och veta vad du syftar på. Sen håller jag med om att ut trimmade classic rullar är riktigt kanon!!!

Kommentera

[QUOTE=engqvist;352202]
            Tyckar man känna igen detta. Någon som kommer ihåg Mörrum, Suverän,Eon, PGS, skämtet til trimsats osv.........

Tänkte bara höra vad det var för fel på mörrum??? Har en 3600 och 5600 som jag använt i många år och jag har aldrig haft några problem med dem. Tvärt om de har varit utmärkta. Har inte hört något gnäll innan heller så det vore intressant och veta vad du syftar på. Sen håller jag med om att ut trimmade classic rullar är riktigt kanon!!!
            Tja Vad jag vill minnas så hade Abus Mörrum mod strul med dåliga spolager på dom tidiga mod! samt IAR lagret har nog strulat på vissa oxå?

Kommentera

Så glad att jag valde min JB, istället för Inshore, nu när man har facit i handen!!
              Några 1995:- e den ju inte värd, i allafall inte dax läget, när de har fått ordning på prylarna, kanske...
              Hoppas JB håller några år, så då kanske de har fått bort barnsjukdomarna...

5601JB !!
              http://team-akuten.blogspot.com/

http://www.minhembio.com/poyboy/101566/

Kommentera

Mörrum problem.

Engqvist, det är precis de grejor som CA nämde. Spolaxel lager som rostar och IAR lager som packa ihop efter ett tag. När man råkat ut för detta ,skickat rullen til Svängsta, väntat ett tag mitt under säsongen. Då är rullen hur bra som helst.
                Saken är att Abu borde kunna räkna ut vilka delar de använt som inte hålla för praktisk fiske. Det vet de säkert om i förväg också ,men välja att chansa samt spara in några kronor.

Kommentera

Det är tragiskt att de inte försöker hålla liv i det goda namn Ambassadeur en gång hade. ABU har misslyckats med så många rullar de senaste åren att ett normalt företag hade gått under för länge sedan.

Rullarna Kattman nämnde är ju bara några få av ABUs nitlotter...

För att nämna ett par rullar till i "världsklass" har vi t.ex.
                  Antibacklashen, som kom, sågs och sågades längs fotknölarna, fruktansvärt låg kvalite´ och iar som gav sig på nolltid. Revo STX som skulle vara en grym jerkrulle enligt marknadsföringen, men den rasade direkt, och då sköter jag ändå mina rullar bra, och raserar sällan rullar. Att en nyutvecklad rulle inte skulle hålla hade man ju kunnat räkna ut med öga #3

Osv osv.

Krille, din butik kommer att hjälpa dig så gott det går. De vill ju inte sälja halvdana grejer och få missnöjda kunder!
                  mer minor i trålarna

Kommentera

Ursprungligen postat av peter Visa inlägg
                    Det är tragiskt att de inte försöker hålla liv i det goda namn Ambassadeur en gång hade. ABU har misslyckats med så många rullar de senaste åren att ett normalt företag hade gått under för länge sedan.

Rullarna Kattman nämnde är ju bara några få av ABUs nitlotter...

För att nämna ett par rullar till i "världsklass" har vi t.ex.
                    Antibacklashen, som kom, sågs och sågades längs fotknölarna, fruktansvärt låg kvalite´ och iar som gav sig på nolltid. Revo STX som skulle vara en grym jerkrulle enligt marknadsföringen, men den rasade direkt, och då sköter jag ändå mina rullar bra, och raserar sällan rullar. Att en nyutvecklad rulle inte skulle hålla hade man ju kunnat räkna ut med öga #3

Osv osv.

Krille, din butik kommer att hjälpa dig så gott det går. De vill ju inte sälja halvdana grejer och få missnöjda kunder!
                    Hej Peter.
                    Jag vet att dom hjälper mig så mycket dom kan, Det är bra personal där
                    så en STOR eloge till Sportfiskecenter i Kalmar för all hjälp.
                    Senast ändrad av Krif; 2008-04-01, 08:44.

Kommentera

Varenda gång de kommer med någon ny rulle som ska vara det bästa/starkaste/finaste som någonsin funnits äta vi upp det.

De satsar mer på mördande reklam än produkterna och vi svälja allt de erbjuda.

Principen verkar vara att om mindre än 50% komma tillbaks som reklamationer så går det ändå med vinst.

Fler än mig som är tröt på detta tankesätt?

Kör med classiska 5000/6000 trimmade till max av UT.
                      Din rubrik "Svenska folket..." Knappast vi som står för merparten av köpare av Ambassadeur.
                      Titta på USA. Dom har nya modellerna både tidigare, och av "lite" större kvantiteter :P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 790 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B