Ursprungligen postat av elanen
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Classic Inshore. Vilket skämt!!!
Collapse
X
-
Är det inte så att en haspelrulle som det jiggas en massa med tar slut fortare än om man bara smeker en Ambassdeur. Tror knappast en Ambassadeur får göra lika många kast som en bra haspelrulle.
Blir en jäkla påfrestning när man jiggar. Ryck och slit hela tiden.
Hur mycket bottenkänning får den som fiskar med multirulle över huvudtaget.
Är ju inte många som dänger med en multi från land med jigg.
Tror att skulle jag börja jigga med minsta och mest beprövade multi skulle den precis på samma sätt som en haspel bli ganska trött den med.
Ju mer än rulle får jobba ju fortare tar den slut.
Och tror nog att en multi med lite mer hårdare jobb. Kommer att tackla av ganska fort den med.
Men sitter man och smeker, oljar, pillar med den.
Kan den ju knappast ta slut. En haspel är det ju inte många som ens vågar öppna.
Rasar ju ut en massa fjädrar och annat otyg.
Min grabb gjorde det misstaget på en Shimano Twinpower.
Det var nåt han ångrade sig.
Även om han är duktig på pilljobb.
Fick skicka in den till Normark.
När den kom tillbaks var den inte ens då bra hopsatt. Så man förstår att det inte finns nån haspelrull doktor på Fiskesnack.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Elanen, varför skulle inte en Ambassadeur få göra lika många kast som en haspel??
Förvisso kanske inte många använder sina Ambor till jigg, men däremot till jerkfiske, vilket
få anses vara mer slitsamt för utrustningen än jiggfiske...eller??
Det jag menar är att inget är oförstörbart, men med lite vård och underhåll så har man
säkert förlängt livslängden markant.
Sen hävdar jag bestämt att en multi i grund o botten är en klart bättre (stabilare) konstruktion
än en haspel och på en punkt håller jag med dig. För att få en hyffsad haspel måste du vara
beredd å betala...
Kommentera
-
Carter, det märks att du inte är nån jiggfiskare. Det finns nåt som heter botten. Och det är just där jiggen ska vara. Där abborren och även gösen trivs är det som du kanske vet stenigt eller hård botten. Och då fastnar alltså betet ofta. Sen kan du räkna ut resten.
Din tolkning du gör förstår jag mej inte på.
Du får läsa på det jag skrev en gång till.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Jo, jag vet att jiggen brukar fassna mellan stenarna, men då får man ju antingen gå åt antingen de ena eller det andra håll, eller varför inte prova att skjuta loss den.
Men jag brukar dra av linan omgående, så jag kan fortsätta o fiska ist för att stå o "rycka o slita" halva kvällen för att försöka rädda en jigg som kostar småpengar.
Men nu ska vi inte vara osams, du är äldre (skit gammal o bör veta sånt här mkt bättre än mig.
Skitfiske på dig
Kommentera
-
Carter, vet nog att man spelar på linan. Men innan man fattat att det är bottennapp har man ju slitit till. Blir rätt många sådana under ett fiskepass. Drar av många jag med.
Om fiskespöna vore lika illa som fiskerullar. Skulle det gå av rätt många.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggÄr det inte så att en haspelrulle som det jiggas en massa med tar slut fortare än om man bara smeker en Ambassdeur. Tror knappast en Ambassadeur får göra lika många kast som en bra haspelrulle.
Blir en jäkla påfrestning när man jiggar. Ryck och slit hela tiden.
Hur mycket bottenkänning får den som fiskar med multirulle över huvudtaget.
Är ju inte många som dänger med en multi från land med jigg.
Tror att skulle jag börja jigga med minsta och mest beprövade multi skulle den precis på samma sätt som en haspel bli ganska trött den med.
Ju mer än rulle får jobba ju fortare tar den slut.
Och tror nog att en multi med lite mer hårdare jobb. Kommer att tackla av ganska fort den med.Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 786 visningar
1 gilla