Min "Gädd-drag-dosa" är obefintlig så har jag tänkt vara mycket konsekvent och hålla den "ren" redan från start.
Jag vill ha ett fåtal beten som jag lär mig fiska ordentligt med och som jag vet håller bra kvalitet och är allmänt rekommenderade av proffsen.
Köper jag en uppsjö olika beten som jag inte kan hantera eller inte tror på så blir de liggandes i boxen oanvända och jag kommer ändå bara att använda en handfull av de jag tror på.
Eftersom detta blir min första HÖST med gäddfiske i skärgårdsmiljö tänkte jag skaffa:
Verktyg:
- Långnäbbad tång för kroklossning
-"käftöppnare"
- Liten draglåda som rymms bra i ryggsäcken:
--Ståltaffsar
--Zalt 14cm, flyt papegoj
--Zalt 14cm, sjunk papegoj
--Zalt 14cm, sjunk grön
--Zalt 14cm, sjunk svart
--2-3 skeddrag (Utö?)
Det borde väl räcka bra för en rookie eller hur?
Har jag glömt något verktyg som är ett måste för säker återutsättning av fångad fisk?
Jag vill ha ett fåtal beten som jag lär mig fiska ordentligt med och som jag vet håller bra kvalitet och är allmänt rekommenderade av proffsen.
Köper jag en uppsjö olika beten som jag inte kan hantera eller inte tror på så blir de liggandes i boxen oanvända och jag kommer ändå bara att använda en handfull av de jag tror på.
Eftersom detta blir min första HÖST med gäddfiske i skärgårdsmiljö tänkte jag skaffa:
Verktyg:
- Långnäbbad tång för kroklossning
-"käftöppnare"
- Liten draglåda som rymms bra i ryggsäcken:
--Ståltaffsar
--Zalt 14cm, flyt papegoj
--Zalt 14cm, sjunk papegoj
--Zalt 14cm, sjunk grön
--Zalt 14cm, sjunk svart
--2-3 skeddrag (Utö?)
Det borde väl räcka bra för en rookie eller hur?
Har jag glömt något verktyg som är ett måste för säker återutsättning av fångad fisk?
Kommentera