Penn rullar i Sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Penn rullar i Sverige?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Penn rullar i Sverige?

Hej!

Skulle behöva hjälp med att hitta Pennrullar i Sverige. Om det är någon som vet var (helst nya), snälla kontakta mig!

Kan ju alltid beställa från USA...men nej...ja...kanske...nå'n dag...
    Det blir aldrig bättre än vad man gör det till!

Vilken storlek, har för mig att Lundgrens har nån riktig kaffekvarn till Penn i sina hyllor? Dom kan nog också ta hem en på beställning, fast billigt är det inte...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Nej billigt blir det aldrig. Men har man en hobby får det kosta lite...

Söker mest lite mindre grejer. Multirullar finns hur mycket som helst att få tag på men haspelrullarna är en annan sak. Det är kvalitet (hållbarhet) på dem också. Inget att jämföra med Abu (nya), Daiwa, Shimano osv... Kanske inte finns de senaste AXD-reverse, XO-lineretriver, JaHaVb-bromsar eller vad fan allt heter. Bara en pålitlig fiskepolare med det man behöver.

Kommentera

Sök på forumet så får du se att folk påstår att Penn också blivit sämre?
        Haspelrullar finns det väl hur mycket som helst att köpa i Sverige, alltifrån värstingar som Accurate till billiga märken som Okuma.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Problemet är att jag samlar på Penn! Då får det inte stå Van Staal (en av de dyraste rullarna jag har) eller Okuma på rullen... Det är det som är problemet. Annars skulle jag kunna åka ner till OKQ8 imorgon och samla på mig en massa rullar med medföljande spön och "drag"...

Kommentera

OK, märkestrogen, då fattar jag. Hör med www.lundgrensfiske.com

Kommentera

Hörru, jag kan knappt minnas en enda Pennhaspel i sverige. (jo-- polaren har en, köpt av Eko-Lasse tolv år sedan) Det finns redan galet många haspelrullar av mera kända märken här i norden. Och behovet av större rullar typ 8500 och 9500SS är inte speciellt stort.

Så gott som samtliga Pennhasplar tillverkas nu i asien vad jag förstår. Möjligen något enstaka undantag. Vet inte hur det är med kvaliten... folk snackar så mycket.

Ebay... your friend in need...

.

Kommentera

Ursprungligen postat av geezer Visa inlägg
                Problemet är att jag samlar på Penn! Då får det inte stå Van Staal (en av de dyraste rullarna jag har) eller Okuma på rullen... Det är det som är problemet. Annars skulle jag kunna åka ner till OKQ8 imorgon och samla på mig en massa rullar med medföljande spön och "drag"...
                Är du samlare så lär dej handla på Ebay eller utomlands generellt, nog svårt att komma över nåt av Penns grejor här speciellt hasplar tror aldrig jag sett en med egna ögon Ebay kan jag tänka mej kryllar av dem inte så svårt att handla där gör det ofta med så gott som inga problem alls lycka till samla penn hasplar det var något nytt!!
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

För att starta liv i en gammal tråd. Idag inhandlade jag en penn rulle. De har en hel del på Bengtson´s Cykel och Service i Korsberga söder om Vetlanda.

De har ju en jävla massa fiske prylar där och schyssta priser. Spolade på 100m Wiplash lina pröjsade 80kr för den

Betalade 849kr för rullen Penn Sargus Sg7000, och 450kr för ett splitt nytt Berkley Lightning 8ft spö

/Micke

Kommentera

Tja

Jag har en helt prillans nys Penn Super Peer hemma. Helt oanvänd med låda och tillbehören o allt. Du kan få köpa den om du vill bild på den ligger i mitt fotoalbum. Dra iväg ett PM om du är intresserad.
                    Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 846 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B