Drag till Signa Pike David Lundquist Edition - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drag till Signa Pike David Lundquist Edition

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drag till Signa Pike David Lundquist Edition

Hej

Jag har Signa Pike David Lundquist Edition spöt som jag tycker mycket om men jag har lite svårt med bra gäddrag till det som man dänga iväg det är ju inte så smidigt att slänga jerkbaits med det långs spöt jag kör lite 4play med det just nu men det hade varit roligt att ha lite andra "större" och tyngre drag till det kraftiga spöt som är riktigt skönt att kasta med. Jag skulle vilja ha lite alternativ till alla sliders etc som är till jerkarna.
    Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/

Är inte riktigt med på vad du menar, men jag kastar "allt" med mitt signa pike.

zalt 14 & 19
    Rapala SSR
    bull dawg / ghost tail
    BJ
    Slider
    Westins Jätte

Går även bra att köra gamla hederliga wobblers som Bomber och Conrad.

Tycker spöt svarar bra i hela registret med allt från 30g wobblers till 100g jerk.

Dock så bör jerkaran vara av typen som går att "vevjerka" då spöt är för långt för traditionellt jerk.

Mvh Danne

Kommentera

Danne har igentligen skrivet det mesta, spöt funkar med det mesta.

Spöt är en favorit, helt klart. Jag kör mest Zalt, 19 och 14cm, men även en del gummibeten på 60g som blyats till c:a 80g.
      Sen kan du kolla efter större skedar, Profesorn är en klassiker, Lundgrens har någon stor hamrad sak vars namn jag glömt som levererar förvånansvärt bra när annat inte funkar, och var inte blyg för att klippa till en plåtbit och banka och borra själv. Lite slöjd ökar nöjet.
      www.utreel.com

Kommentera

Ok

Ska lägga det här på minnet till våren kommer och det är dags att ge sig ut efter dem igen ) tackar för snabba svar

Kommentera

Har själv spöet och instämmer med föregående talare angående beten m.m. Rekommenderar starkt en nerdrevad rulle (ambassadeur) där man byter ut dreven till 1:4,7 eller 1:3,8. Blir mycket skönare att fiska tyngre beten då och dessutom får man till en bra "knyckig" gång på beten om man kör jerkbatis (och "vevjerkar").
          Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

Testa Bucktails!

Kommentera

Jag har en Revo SX på det. Låter som man får åka till affären snart och kolla in lite nya grejjer

Är det någon som har provat den andra Signa spöt men för havsöring har jag för mig att det mer byggt för?

Kommentera

Ursprungligen postat av bj_orn Visa inlägg
                Jag har en Revo SX på det. Låter som man får åka till affären snart och kolla in lite nya grejjer

Är det någon som har provat den andra Signa spöt men för havsöring har jag för mig att det mer byggt för?
                Jag har haft Signa Salmon Multi 10,2ft sen det kom ut, smällt ett och skaffat ett nytt bara för att det är ett kanonspö för havsöring och mindre lax och fiske med beten 10 - 30g, över det är det svampigt. Spöt är lättare och mer välbalanserat än ex vis Ironfeather II och många andra kustspön, räckvidden är utmärkt, det är lättkastat, välbalaserat och har ryggrad nog för en sprattlig smalspolig blanking på 7kg. Tyngre fisk har jag aldrig utsatt det för men jag anser det vara klart prisvärt i jämförelse med annat.

En fundering: har du aldrig funderat kring en lite kraftigare rulle till tungspinnet?
                www.utreel.com

Kommentera

har en JB och en Okuma San Juan som håller helt ok också som turas om på spöt. Men jag tycker Revon klarar av det väldigt bra.

Kommentera

Har åxå både signa pike och signa salmon, är väldigt nöjd med salmon spöet men tycker pike spöt är för styft med för mycket topp action, kunde haft en lite djupare action för min del. Har bara mitt till göstrolling med djupgående wobbler, tycker inte om att kasta med det, har iof inte kastas med tyngre beten men med vanliga beten och wobbler finns mkycket bättre spö. Tycker jag.

//Henrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B