Tecnicum och Twin Power 4000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tecnicum och Twin Power 4000

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stradic e grym rulle... köp den istället... jag svär
    /Lazinko

Kommentera

Testade Mitchell, Quantum samt Pflieger medans jag var i USA, jag tyckte att rullarna kändes plastiga och designen ska vi inte prata om. Att påstå att Shimano har monopol inom havsfisket i sverige är ingen överdrift, synd bara att det inte finns någon som tar in Penn´s mindre International-rullar. Annars är ju Daiwa Sealine samt Okuma Titus klart underskattade rullar. Lite underligt att Mitchell lanseras med de priserna som de nu har, i USA var det ett av lågprismärkena, typ i klass som Shakespeare.

Kommentera

Originally posted by Tobbe.L
        Köp en Twin Power 4000FA tycker jag. Lika bra o köpa rejäl utrusning, blir dess utom billigare i längden!

Själv köpte jag förra veckan en Shimano Stella FA rulle, då blev jag pank! :P, men är jäkligt nöjd med köpet.
        Tack för alla svar och råd,men jag måste ställa några frågor till.Det låter förnuftigt det Tobbe L. skriver,jag satsar nog på en bra rulle med frambroms,det känns liksom rätt. Det får bli en Twinpower 4000FA
        ..om inte Stradic 4000FA är bättre ? Är den det? Men spö däremot,vilket ska jag köpa...Jag kastar med shadjiggar och jerkar lite oxå så spöet skall åtminstone hålla 50-60g 9-10fot(och helst vara shimano). Vilket sku passa bäst då;Beastmaster , Nexave, Tecnicum...
        PS. ekonomifrågan löser sig kanske ändå, För jag kom på att om jag får studiestödet beviljat, som jag antagligen får för jag har åldern inne,så överlever jag lätt vintern. Dessutom har jag räknat ut att blir det lite pengar kvar på kontot så länge spö-rulle kostnaderna inte överskrider 4000 kr. DS.
        Senast ändrad av David Ståhlman; 2003-08-08, 14:16.

Kommentera

Originally posted by David Ståhlman
          Tack för alla svar och råd,men jag måste ställa några frågor till.Det låter förnuftigt det Tobbe L. skriver,jag satsar nog på en bra rulle med frambroms,det känns liksom rätt. Det får bli en Twinpower 4000FA
          Inga problem, hade själv samma problem att bestämma mig, Låg mellan en Stella FA eller Twin Power FA 3000 eller 4000 men det blev en Stella FA 4000. =oD
          Blev den större modellen, men jag ska ha rullen för all round fiske så då ska man inte ha en för liten rulle. Sen väger ju inte dagens rullar så mycket. Min 4000 väger trots allt mindre än vad en tex. Twin Power XTR 2500 gör. =O)

Ha d gutt// Tobbe

Kommentera

"Unregistered" Ajaa..det var jag som skrev, blev lite knass..
            Senast ändrad av Tobbe.L; 2003-08-08, 23:55.
            ><((((((((º>.........><((((((((º>........

simma lungt!

Kommentera

ja du, bra fråga...
              www.nukezone.nu

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar