Tecnicum och Twin Power 4000 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tecnicum och Twin Power 4000

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Originally posted by Crubbster
    Shimano, ÄR de bästa , allt annat, e alternativ , njea kanske inte FOX !!
    Alla märken är väl alternativ.

Jag håller med om att Shimno gör bra haspelrullar men spön finns det ju många som kan tillverka bra förutom de asiatiska fabrikerna.

//K
    BJ@

Kommentera

Originally posted by cico
      Jag skulle ha köpt en Shimano X GT och nåt spö (dock inte shimano skulle jag tro) som passar budgeten och brännt resten på soppa till båten och beten.

//K
      Hade brännt det på droger och sprit om jag var över 18...

nä... köp inte det dyraste... Lite kul av annat slag kan du unna dig...
      /Lazinko

Kommentera

Shimano är bra, men man får lite för pengarna, många andra märken ger mer för pengarna.....

Kommentera

jag skulle köra en stradic 2500FA för om du kör med flätlina behöver du innte större... sen skulle jag köra ett berkley titanium rod 15-40 g lr ett diaflash spö 15-40 om du inte vill köra tyngre förstås? men då tycker jag att dt e bättre att köra med multi rulle om du ska köra tyngre.... om dt nu e gäddgrejjer du e ute efter? men du e ju gäddfreak!

Kommentera

cico dt e ju trevligare med en frambromsad rulle mkt bättre broms men om man vill ha en bakbromsad så e ju super x gt dt bästa hehe och twinpowern förstås

Kommentera

Originally posted by Lazinko
              Hade brännt det på droger och sprit om jag var över 18...
              hehe

Originally posted by mange"bigpike"wiberg
              cico dt e ju trevligare med en frambromsad rulle mkt bättre broms men om man vill ha en bakbromsad så e ju super x gt dt bästa hehe och twinpowern förstås
              sorry, jag som läste lite slarvigt, missade att han var ute efter frambromsat.

//K
              BJ@

Kommentera

Hade jag varit i dina kläder så hade mina pengar lagts på en Stradic-rulle och ett Beastmaster-spö i lämplig längd 9-10 fot, om det nu måste vara Shimano. Annars gör Berkley generellt sett fina spön.

Angående Shimano kontra andra märken, så tycker jag att det i vissa fall är jämt hår, främst med Okuma och Tica. Men ser man till en rulle som Stradic så är den nästan ensam på arenan, den är GUD. Sedan har Shimano på alla rullar 5 års garanti.

När det kommer till spinn- och haspelspön tycker jag att Berkley i många fall gör trevligare spön (smaksak).

I vissa fall har ju Shimano mer eller mindre monopol, främst inom havsfiskesektorn, många grymma rullar och spön i en egen dimension, så som TLD-serien, Tiagrorna, Trinidad osv.

Visst finns det Penn som gör kanonbra traktor-rullar, håller i all framtid, deras spön gillar jag dock inte alls. Nu kommer Tica med några riktigt fina rullar som kommer att börja pressa på Shimanos monopol.
                sigpic

Kommentera

Originally posted by Sturgeon
                  Hade jag varit i dina kläder så hade mina pengar lagts på en Stradic-rulle och ett Beastmaster-spö i lämplig längd 9-10 fot, om det nu måste vara Shimano. Annars gör Berkley generellt sett fina spön.

Angående Shimano kontra andra märken, så tycker jag att det i vissa fall är jämt hår, främst med Okuma och Tica. Men ser man till en rulle som Stradic så är den nästan ensam på arenan, den är GUD. Sedan har Shimano på alla rullar 5 års garanti.

När det kommer till spinn- och haspelspön tycker jag att Berkley i många fall gör trevligare spön (smaksak).

I vissa fall har ju Shimano mer eller mindre monopol, främst inom havsfiskesektorn, många grymma rullar och spön i en egen dimension, så som TLD-serien, Tiagrorna, Trinidad osv.

Visst finns det Penn som gör kanonbra traktor-rullar, håller i all framtid, deras spön gillar jag dock inte alls. Nu kommer Tica med några riktigt fina rullar som kommer att börja pressa på Shimanos monopol.
                  Jag har fått för mig att alla asiatiska spön görs i en jättestor limfabrik med ett antal märkespressar som sätter prägeln på produkten. Därmed inte sagt att jag inte fiskar/fiskat med dem, men iaf.

//K
                  BJ@

Kommentera

Ett Berkley Lighting MVP är ett jäkligt trevligt spö!! Ingen som kör med Mitchells haspelrullar? De har ju fått fina betyg i de senaste testerna..

Kommentera

Man ser knappt mitchells rullar i affärerna... nya spöt "Copperstick" från mitchell är iaf äckligt skönt, ska köpa mig ett som jiggspö när jag får råd... lite sladdrigt för gädda dock

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 853 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B