Lanzarote+Jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lanzarote+Jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lanzarote+Jerkbait

Tjena alla glada. På sportlovet ska jag iväg till Lanzarote och sola och bada. Jag hade tänkt att ta med mig Jerkbait grejerna, vad tror ni om det? Vad kan man få för fisk, är det för lätta grejer isf? Har ett daiwa cygnus jerkset 120g tror jag man kan kasta med. Så låt höra vad ni tycker om det. Kom med förslag och dylikt. Tack för mig. Roosos.

Spöt och rullen kan du nog använda för bottenmete efter rocka, annars så är nog
    det inte nån större idé då Lanzarote är en vulkanö utan något sötvatten och mete är det som ger fisk.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Precis som Alessandro skrev så finns det inte så mycket att fiska efter där med jerk, jag hade hellre tagit med ett eller två (om du vill ha ett kralligare till större bottenfisk) lite lättare spön så jag kunde meta multe, snultror, rocka, havsabborre och annat roligt.

Det mesta man får hade väl bäst passat i ett ordinärt akvarie, men allt fiske är ju bättre än att vara fast på playan med en massa barnfamiljer... Se till att vara sjukt noggrann med att skölja av rullen ordentligt direkt när du fiskat i så salt vatten.
      mer minor i trålarna

Kommentera

Bästa fiske tror jag är vid nån småbåtshamn, alltid fiskrens där, så det drar till sig bottenlevande fiskar som rockor. Multe finns det också 1-2kilo, men dom
        är riktigt svåra att få....
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tja.
          Fiskade du på Lanzarote?
          Jag åker dit på fredag så är lite nyfiken på hur det gick.

Kommentera

Snorklade på Playa del Carmen för 2 veckor sedan och det fanns en hel del färgranna fiskar att titta på, stora som små ! Playa Chica ligger vid en hamn och där var det bäst snorkling, så se upp för dom Hade lämnat JB-spöt hemma o satsat på mete helt klart.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 783 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B