Ursprungligen postat av Bongoloid
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt jerkspö
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Uberola Visa inläggJu styvare spö ju bättre känsla. Att ett spö böjer sig under drill betyder inte att det har kännsla.
Ett styvt spö är i regel väldigt bra när det kommer till presentationen av beten. Att kroka och drilla kan vara helt förkassligt.
Det är såklart inte någon gyllene regeln det heller. Men så upplever jag det.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggST.Croix spöna har jag hört är riktiga påkar men jag kan ju ha fel, har alsrig kännt på ett själv. CWC nya Pike range då, är det något att ha?Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Uberola: Jag kan inte hålla med dig om det. Mitt nuvarande spö Shimano Beastmaster är styvt och det har noll känlsa oxå..
Andreas9: Du säger Contest, är det samma som CWC Pike:n?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kiwi Visa inläggSom om det skulle vara den gyllene regeln?
Ett styvt spö är i regel väldigt bra när det kommer till presentationen av beten. Att kroka och drilla kan vara helt förkassligt.
Det är såklart inte någon gyllene regeln det heller. Men så upplever jag det.
Kommentera
-
CWC Pike Range är en serie spön mellan 6 och 7,6 tum. De har namn som Conductor, Contest och Concept.
Strike Pro Conductor 6' -150gr, 5,4oz, 1pcs
Strike Pro Connector 6', -150gr, 5,4oz, 2pcs
Strike Pro Contest 6,6', -150gr, 5,4oz, 1pcs
Strike Pro Contest 6,6', -110gr, 3,9oz, 1pcs
Strike Pro Contact 6,8', -180gr, 6,4oz, 1pcs
Strike Pro Concept 7,6', -150gr, 5,4oz, 2pcs - trigger
Strike Pro Concept 7,6', -110gr, 3,9oz, 2pcs - haspel
saxat från http://www.cwcab.com/strjerk.htmÄr det blåål eller vralåk?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bongoloid Visa inläggUberola: Jag kan inte hålla med dig om det. Mitt nuvarande spö Shimano Beastmaster är styvt och det har noll känlsa oxå..
Andreas9: Du säger Contest, är det samma som CWC Pike:n?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Uberola Visa inläggFörklara gärna hur ett styvt spö krokar dåligt för mig? Har nästan aldrig upplevt det som nått problem att drilla fisk med ett styvare spö. Gäller bara att använda broms på rullen och armarena som dämpare.
Jag antar att det har att göra med kombinationen stenhårt spö och stum flätlina. Innan jag började köra Amerikanska hårdingar till spön körde jag Lf jerk och sjöbjörnen och med dom spöna krokade jag betydligt mer fisk.
Jag har tyvär inga vetenskapliga bevis på att det ÄR så och det tror jag inte heller det finns. Det har nog med min teknik att köra.
Det kan även vara så att jag upplever att jag inte "krokar" lika mycket fisk eftersom jag tappar fler när jag väl krokat.
Å andra sidan har jag inte jerkat gädda på snart ett år så minnet kan svikaJag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 918 visningar
1 gilla
|