Spinnerbaits - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnerbaits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnerbaits

Någon som har testat att fiska med Musky Mayhems spinnerbaits ? vill gärna höra lite om dom. Andra märken av spinnerbaits går oxå bra att berätta om

Tack på förhand.

Har kört lite med show girl från musky. (rosa)
    Upplevde betet som svårkastat samt att de gick väldigt tungt i vattnet vid hem tagning. De har nog sin logiska förklaring i denna modellens dubbla spinnar skedar!

Ska dock säga att vid dom tillfällena jag använt den så har utrustningen varit Daiwa procaster rulle (lågprofil) med 0,23 PP samt ett piglet evo spö.
    troligen inte optimala sakerna för spinnerbait fiske av denna storleken.

vid vanlig trolling/dragrodd så funka dock betet perfekt..... fick totalt ca ett dussin tal gäddor mellan 3-8kg under sommaren 07 på dette bete.

Har Nu införskaffat mig ett par nya spinnerbaits som ska testas till våren tillsammans med min tung jerk utrusting.
    Modellen på de betet är "Attitude Big´N´Nasty" som jag köpt från attitudebaits.

Personligen tycker jag spinnerbaits funkar bäst under sommar månaderna....

Kommentera

Tack för svaret !

Ska bli skoj att prova till sommaren.

Kommentera

Fikk en del fine fisk på Lindy M/G og andre spinnerbaits i fjor vår, før leken. De funka ok gjennom sommeren og. Men store bucktails/unbucktails har jeg ikke fått noe særlig på, mindre derimot har funka ganske greit (Llungen Inline og Violent Strike). Blir mere eksperimentering med store double bladed bucktails i år. Tungt at veva hem, men man måsta jo prøve.
        Spinnerbaits er forøvrig veldig fine å fiske der det er mye snags eller växter.

Michael
        'dawg, mans best friend!

Kommentera

ja har två från berras en buzzy king lr nåt den andra vet ja inte vad den heter men den har gulgröna plastfransar o 2 spinnarskedar. har inte fått nåt på dom men har inte använt dom så mycke heller.

Kommentera

Har också sånna från Berras, Har fått 2 gäddor och en halvfet abbore så visst funkar dom

Kommentera

Ursprungligen postat av Pitefiskarn Visa inlägg
              Någon som har testat att fiska med Musky Mayhems spinnerbaits ? vill gärna höra lite om dom. Andra märken av spinnerbaits går oxå bra att berätta om

Tack på förhand.
              Prova och bygg dina egna, kolla in lundgrens hemsida där finns massa skoj och det behöver inte bli specielt dyrt.

Ha det gott Claes

Kommentera

Lindy giant tandem spin har jag haft bra fiske på. Byt ut trekroken mot en enkelkrok och aptera en grubb i lämplig storlek, så blir betet ännu bättre samt blir ännu bättre att fiska i tät växtlighet. Rad dog är också ett riktigt bra spinnerbait, riktigt heavy duty.När det gäller unbucktails så tycker jag att Mepps bootail har det mesta. MG har också en unbucktail som ser lovande ut, men eftersom jag inte har fiskat med den så kan jag inte sätta mitt namn på att den är bra.
                Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                3 913 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B