har en cardiff som funkar bra förutom just det att linspridaren står still i utkast och att man måste centrera den när man ska kasta. Ambassadeur c3 har jag 2st oxå, å de funkar riktigt bra. Lite mera traktor, men det är slitvargar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Crdiff eller Ambassadeur TGC 5001 C ??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Gösen Visa inlägghar en cardiff som funkar bra förutom just det att linspridaren står still i utkast och att man måste centrera den när man ska kasta. Ambassadeur c3 har jag 2st oxå, å de funkar riktigt bra. Lite mera traktor, men det är slitvargar
Vad är nackdelen egentligen med att linspridaren inte rör på sig när man kastar? Kastlängden lär väl knappast bli märkbart sämre. Den enda nackdelen jag kan komma på skulle kunna vara att linan inte sprider sig lika "fint" på rullen. Men vad gör det att linan inte lägger sig perfekt?Senast ändrad av evo01; 2008-03-09, 19:49.
Kommentera
-
Fasen vad ni gnäller på TGC:n, Jag har kört med TGCn i minst 2-3 år, och jag hittar inga fel på den. Den är som en duracellkanin, den bara går och går och går och gå.......
Tyvärr har jag så små händer att jag får kramp i handen och underarmen när jag fiskat med en "stor" rulle vid jerkbait. Därför har jag nu sadlat om till lågprofilrulle som ligger bättre i handen och som jag inte får någon kramp av. Annars hade jag lätt kört vidare på med min TGC som ALDRIG har krånglat.En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
http://mothugget.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggEn fördel till med amban är att man kan trimma dem.
Du menar att shimano rullar kan inte trimmas eller de behöver inte trimmas?
Det är klart att det går att trimma en shimano rulle lite till.
Martin:
Köp vilken rulle du tycker mest om, gärna testa den innan genom en kompis till ex.
Låt dig inte styras av våra erfarenheter utan skaffa egna!
cardiffen är bra och även corvalus är ett bra val, TGC är ingen dålig rulle den heller.
Även JB, PR C3 C4, Rekord är bra rullar för att förvirra dig lite till.
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2009-04-15, 13:27.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wiz Visa inläggFasen vad ni gnäller på TGC:n, Jag har kört med TGCn i minst 2-3 år, och jag hittar inga fel på den. Den är som en duracellkanin, den bara går och går och går och gå.......
Tyvärr har jag så små händer att jag får kramp i handen och underarmen när jag fiskat med en "stor" rulle vid jerkbait. Därför har jag nu sadlat om till lågprofilrulle som ligger bättre i handen och som jag inte får någon kramp av. Annars hade jag lätt kört vidare på med min TGC som ALDRIG har krånglat.
Själv har jag CS Pro Rocket, TGC och C3 som alla används flitigt och min TGC som jag jerkar med går som en klocka. Den har aldrig krånglat, det har ingen annan av mina rullar heller... Sköter man sin rulle så håller den!
Jag gillar TGC mer än JB för att den har knapp på gaveln istället för den förhatliga tumtangenten som jag aldrig blir kompis med.
Smaken är som baken, köp den rulle du tror på, Jag rekommenderar TGC!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gäddman Visa inläggJag skulle tro att han köpt en rulle med tanke å att tråden är startad 2007. Vad tror ni?
/O
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 846 visningar
1 gilla