Jerkbait Förvaring! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait Förvaring!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

När jag va på lundgrens fiske sist, visade dom mig en väska som dom håller på att ta fram själva. Rymlig (tror det va 5st 3700 lådor i den), svart, jämförelsevis billig. Dom trodde den skulle va klar och levererad innan jul. Vet inte exakt när den kommer. Men det kan va något att kolla in. Såg ut som ett bra köp, funderar på en sådan själv.

Kommentera

Ursprungligen postat av odevetu Visa inlägg
      När jag va på lundgrens fiske sist, visade dom mig en väska som dom håller på att ta fram själva. Rymlig (tror det va 5st 3700 lådor i den), svart, jämförelsevis billig. Dom trodde den skulle va klar och levererad innan jul. Vet inte exakt när den kommer. Men det kan va något att kolla in. Såg ut som ett bra köp, funderar på en sådan själv.
      5 st 3700 känns inte som ngn speciellt rymlig väska. Det var inte 3730 som det gällde?

//Stefan
      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
        5 st 3700 känns inte som ngn speciellt rymlig väska. Det var inte 3730 som det gällde?

//Stefan
        Hmm... Nu blir jag lite osäker.
        Men rymligheten är väl en aning relativ, för mig kändes det som en rätt rymlig väska. Men visst, många har ju mycket mer beten än vad jag har. Sedan så syftade jag delvis på övriga utrymmen för verktyg, extrakläder, termos, o.s.v.

Kommentera

Monsterbag är en grymt bra båtväska eller karpväska.
          Men skulle ALDRIG släpa med mig den på buss och tåg,du kommer nog ha rätt ont i axlarna.
          Med 4st 3730 som är fulla med träbeten och lite lunch så väger de på tooook för mycket för att släpa med sig på tåg och bussar.

Mitt tips är att ha lösa 3730 lådor hemma och en riktigt bra ryggsäck.
          Jag har enbart min monster till båtfiske,jag orkar bara bära ner 50m
          good luck.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Funderade länge på "ny" lösning av betesförvarande. Tröttnade på trasiga gångjärn och bristfälliga låsanordningar (dock mitt eget fel då jag onekligen inte haft karaktär nog att vara rädd om lådorna...).
            Följande lösning gäller tillsvidare: Inköpte en ergo-hink i "murargummi" (ergohink=triangulär hink) och skruvade fast två "krokar" (såna som vissa har i sina förråd, såna med röda/blå "fötter", och hänger upp grejor på väggarna. Finns massa olika varianter till cyklar osv). Borrade hål i den rundade övre kanten och har numer en hink med handtag med tillhörande vobbler hängande i torkposition. Hängkrokarna anpassades till mitt relingsräcke men har visat sig passa på fler båtar (av en slump!). Rymmer ca 20 vobbler utan att trassla men vill man har fler borrar man hålen tätare eller köper en större hink.
            Glömde säga att jag borrat dräneringshål i botten.
            Ser flera fördelar än nackdelar: Överskådligt och skönt med hinken i "lårhöjd" när det är betesbytardax, mina beten håller sig torra och fina mellan fiskepassen. Enkelt att bära och smidigt i båten som sagt! Nackdelen är när det skall transporteras så blir det ännu ett kolli att bära på då jag inte kan få ner den i väskan med övriga attiraljer såsom mat och kläder. Detta kan tillsvidare leva med. Förmodligen inget nytt under solen men personligen fungerar detta alldeles utmärkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Conny Visa inlägg
              Funderade länge på "ny" lösning av betesförvarande. Tröttnade på trasiga gångjärn och bristfälliga låsanordningar (dock mitt eget fel då jag onekligen inte haft karaktär nog att vara rädd om lådorna...).
              Följande lösning gäller tillsvidare: Inköpte en ergo-hink i "murargummi" (ergohink=triangulär hink) och skruvade fast två "krokar" (såna som vissa har i sina förråd, såna med röda/blå "fötter", och hänger upp grejor på väggarna. Finns massa olika varianter till cyklar osv).....
              Lägga gärna in en bild också, låter intressant

Kommentera

Hehe! ja hinkmetoden verkar ju vara en bra billig lösning men den funkar inte så bra då jag vill ha med mig mina beten och övriga fiskepryttlar på tåget!

För tillfället lutar det år att jag skaffar mig den nya Zalt Bagen, de har tydligen bytt ut det tidigare materialet samt bättrat på lite sömmar!

^^Någon som testat den nya zalt bagen? Ska jag köpa en annan? Den gamla vet jag att den var dålig... men ja..
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  Hehe! ja hinkmetoden verkar ju vara en bra billig lösning men den funkar inte så bra då jag vill ha med mig mina beten och övriga fiskepryttlar på tåget!

För tillfället lutar det år att jag skaffar mig den nya Zalt Bagen, de har tydligen bytt ut det tidigare materialet samt bättrat på lite sömmar!

^^Någon som testat den nya zalt bagen? Ska jag köpa en annan? Den gamla vet jag att den var dålig... men ja..
                  De nya verkar bra men den väskan jag tycker du borde köpa är,hm vafan hette den nu....
                  Den är lika stor zalten typ fast grön och lite större.
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Lånar din tråd lite!
                    Jag vill också veta om nya zalt bagen är ok nu? Är det någon som har den och kan bekräfta?
                    Kan man se på något bra sätt på bagen om det är den nya eller gamla modellen, och då förutsatt att man inte har sett den gamla tidigare, eller man har båda så man kan jämföra?
                    Någon som vet?

Kommentera

@Jimmiee: Hihi, visste att du skulle påpeka de! men som du sa! jobbigt på tåget! Zalten är juh något mindre men ändå tillräcklig för mina beten, den är ju därför lättare att släpa med sig!

SÅ du säger att kvaliten är OK på zalten?
                      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 913 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B