CWC Strike Wire - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

CWC Strike Wire

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

TUF-line är onekligen en bra lina, sen finns det ju kopior på PP, kan det vara en sån spole som du fått tag på KG? eller köpte du den i butik?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Okej många bra svar här, man tackar. då vet jag lite om strike wire linan. ska nog vänta in strike wire extrem då, verkar ju vara en kanon lina.
      är det någon som har surfix matrix pro? eller någon annan matrix lina får gärna komma och säga vad ni tycker om den

Kommentera

Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägg
        Varför ska man hålla på och byta märke på linan hela tiden...går det mode i linor? Har man en man är nöjd med så finns det väl ingen anledning att byta?
        KG, du verkar ju har testat en uppsjö olika...har du inte hittat ngn du trivs med?
        Jodå. Strike Wire Extreme är riktigt bra. Men den finns ju inte att få tag i ännu. Ingen av de andra linorna har jag varit helnöjd med även om de duger.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          TUF-line är onekligen en bra lina, sen finns det ju kopior på PP, kan det vara en sån spole som du fått tag på KG? eller köpte du den i butik?
          Den var givetvis köpt i butik, dessutom den nya förpackningen som inte kopierats vad jag vet. Den där kopieringsvarningen du länkade till i en annan tråd var ju från 06 eller nåt sånt.

Kommentera

Jag har kört Strike Wire sedan fiskemässan i våras och har inga klagomål på den hittils. Linan är ganska hårt "vävd"/hård "kärna" så den packas bra när den läggs på rullen, dvs den skär inte ner så lätt. Har inte lyckats snärta eller slita av linan än så länge. Ska man hitta något att gnälla på så skulle det väl va att den tappade färgen dom yttersta metrarna ganska fort. Jag har PP på mina andra rullar och den är ungefär lika bra, strike wire'n kanske är marginelt skönare...

Kommentera

Har kört Sufix Matrix pro på ett par av mina rullar en säsong nu. Bara positivt, är nog den bästa flätlina jag testat än så länge.
              http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

Strike Wire extreme låter intressant ! Vilka tjocklekar använder ni ? Kör me o,36 men ska nog byta ner till 0,28-0,32 max ! tycker man tappar lite kontakten o feelingen me de tjockare ! Någon som kör o,25 ? Kör beten mellan 70-120 gr.
                RODDAN

Kommentera

Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inlägg
                  Strike Wire extreme låter intressant ! Vilka tjocklekar använder ni ? Kör me o,36 men ska nog byta ner till 0,28-0,32 max ! tycker man tappar lite kontakten o feelingen me de tjockare ! Någon som kör o,25 ? Kör beten mellan 70-120 gr.
                  jag skulle aldrig köra under 0,30 när det gäller jerk iaf. jag kör 0,36, men även kört 0,38, men det var lite tjockt. 0,32 skulle nog funkar fint

Kommentera

Ursprungligen postat av BFT Visa inlägg
                    Har kört Sufix Matrix pro på ett par av mina rullar en säsong nu. Bara positivt, är nog den bästa flätlina jag testat än så länge.
                    låter bra, tror jag ska ta och köpa en sån lina, den är nästan helt rund åxå va?

Kommentera

jag har strike wire på min jerkrulle, den har funkat bra. jag köpte tjockaste som fans i butiken 0.32. fast den verkar vara typ 0,25 eller nåt känns välldigt tunn i jämförelse med min kompis lina stren lina 0,30 å den är betydligt tjockare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 811 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B