hej, var ute och invigde min Abu JB i helgen, är rätt ny på de hela spinnfisket men har ett förargligt problem. När jag kastar så mitt i kastet utan förvarning så tar de stopp av någon anledning... Vet inte om det är som linan är trasslad men märker inget särkillt om man drar ut den för hand. Kastet innan har gått bra och har vevat in linan bra. Det kan hända precis när man bytat bete men också efter man har kastat en 30ggr. Verkar alltså inte ha något system.
Iaf så har de hänt 5 ggr och betet bara flyger iväg... 2 beten har ja lyckats fånga upp men 3 beten var av ett sprillans nytt ligger o rostar på sjöbottnen. Varit ute både lördag och söndag men de här me jerkbait verkar vara dyrt i drifT!
Har provat me kastbromsen något... Tycker ja har den hårt ställd men inte så att den håller uppe betet frikopplat... Då kommer man ingen vart tycker ja... Kan det vara fel på rullen eller linan... Tror det är en Powerpro... Inte fireline iaf, fick den påspolad i affären...
Alla svar tacksamma
Mvh Hans
Iaf så har de hänt 5 ggr och betet bara flyger iväg... 2 beten har ja lyckats fånga upp men 3 beten var av ett sprillans nytt ligger o rostar på sjöbottnen. Varit ute både lördag och söndag men de här me jerkbait verkar vara dyrt i drifT!
Har provat me kastbromsen något... Tycker ja har den hårt ställd men inte så att den håller uppe betet frikopplat... Då kommer man ingen vart tycker ja... Kan det vara fel på rullen eller linan... Tror det är en Powerpro... Inte fireline iaf, fick den påspolad i affären...
Alla svar tacksamma
Mvh Hans
Kommentera