Nybörjar laxtrolling?!?!?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjar laxtrolling?!?!?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nybörjar laxtrolling?!?!?!

Hejsan är intresserad av lite nybörjar laxtrolling..!

Båten jag har tänkt använda mig ska vara en båt typ Uttern 5202 eller 5602, Silver Hawk eller Ryds 550HT!

Vad behöver jag? Riggar spön rullar elektronik mm?? Ska fiska mestadels uppväxtare men även vandringsfisken!!

/Jacke
    Bild Team Regal 1
    Bifogade filer
    Thigt Lines And Wet sacks!

Är själv väldigt sugen på att skaffa en ordentlig båt som passar till det mesta, inte minst trolling.
    Tyvärr sätter studentlivet visa spärrar förnärvarande
    Men så snart jag är färdig så skall de nog bli något köp av båt typ Silver Hawk/Shark, Väddö 540 eller liknande med en fyrtaktare i klassen kring 100 hk. Sen får det bli ett par djupriggar, mast osv.
    En hel del elektronik skall också pressas in, kartplotter, ekolod, autopilot, (radar känns lite som överkurs, eller ). Garmin har några nya fina kartplottrar färdiga för Waas/Egnos.
    Simrad har en fin autopilot som är väldigt lätt att hantera.
    Självklart skall båten tas på trailer så att det går att fiska på de bästa platserna, när det är som bäst.
    Senast ändrad av Sturgeon; 2002-10-08, 18:58.
    sigpic

Kommentera

Nybörjar laxtrolling!

Ja du, ennu värre e det för mig, går på "högstadiet" och har inte råd med båt inom den senast 3-5 åren!

Ja troligt vis blir det Simrad eller Garmin Plotter, Lorance ekolod KANSKE Simrad autopilot, Skulle villja ha BigJons Elriggar men dom säljs inte i sverige =(, ås man får vell dra på ett par Cannon MAg 10:or, en scotty/bios mast Regals spö hållar osv.. på En silver Hawk CC med förhöjda räcken och en 75hk fyrtaktare kasnek en 10hk fyrtakt trolling motor! /Jacke:pissa1:
      Bifogade filer

Kommentera

Går du på högstadiet så kan det nog dröja, beroende på om du tänker läsa vidare, Gymnasiet (självklarhet) och sedan på universitet.
        Läste naturvetenskap på Gymnasiet för ett antal år sedan, nu läser jag Geologi på Göteborgs Universitet.

Ja Lowrance bygger fina lod, har på min nuvarande båt en Humminbird Wide Vision, inget fiskeinriktat lod men det duger än så länge.
        sigpic

Kommentera

Ny börjar laxtrolling!

Ja du hade tänkt mig Forshaga Gymnasiet! HAr en Kompis som går där! riktigt skoj tycker han..! men det första jag ska köa i fise väg blir en KARPUTRUSTNING!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 864 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B