Vart kan man hitta ett vadderat fodral som rymmer ett odelat 6ft och 10" långt spö med tillhörande monterad spinnrulle?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
6,10" Spöfodral - Vart?
Collapse
X
-
Strike Pro har ett sådant fodral. Mitt är köpt på MÅ i Uppsala men det finns nog lite varstans.
Kommentera
-
Jag sydde mina själv. Ganska enkelt faktiskt om man inte har symaskin går det säkert att låna en symaskin av någon i bekantskapskretsen. Jag uppvaktade min kära hustru med en jag sedan har kunnat använda: *ler soligt*
Vi hade en massa gardintyg i garderoben som fick bli prototyp. Jag valde att sy med dubbla lager tyg och det blev hyffsat vadderat. Annars finns det täckjackstyg eller vadderingsmaterial att lägga mellan tygen att köpa billigt på ikea eller heminrednings/sybehörsbutiker. Gardin eller lakansväv går att få tag på för en spottstyver. Man kan t o m använda ett lakansset som ju alltid finns till extrapris.
Jag la ut spöet på tyget och märkte ut hur stort jag ville ha det. Man ska ta till några centimeter extra för det försvinner en del när man avslutar arbetet.
Sedan vek jag tyget på mitten och sydde ihop utefter långsidan.
På några av mina fodral la jag på ett par ställen in remsor av lämplig bredd ca 40 cm långa. De lades dubbelvikta på tvären med de lösa ändarna in mellan tyglagren. Bara syded fast själva vikningen så att säga. Dessa remsor används sedan att binda om flera fodral så att man får en hög med spön som är lätta att hantera.
Avslutningsvis vrängde jag hela härligheten utoch in så att jag fick sömnsmån och sömmar inåt. Det är då man inte ska ha tagit till för snålt med tyg. (remsorna att binda om, som nämndes förut, sitter nu på utsidan)
Ha det gott
Uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BFT Visa inläggStrike Pro har ett sådant fodral. Mitt är köpt på MÅ i Uppsala men det finns nog lite varstans.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggDom har väl bara 6ft och 8", iaf enligt deras "produktblad" ?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BFT Visa inläggMitt är 200cm. Rymmer mitt 6.9fot med god marginal således.
Har testat med mitt 6-10 och det saknades mer än en tumme, snarare två.sigpic
Kommentera
-
Kan va jag som rör ihop det lite.
Mitt spö är 190 iaf. Vet att det finns 6fot fodral oxå, 8fot ska jag låta vara osagt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BFT Visa inläggKan va jag som rör ihop det lite.
Mitt spö är 190 iaf. Så mitt fodral måste ju va ett 7fot. Vet att det finns 6fot oxå, 8fot ska jag låta vara osagt.
Inget av dem passar, så disskussionen känns lite oaktuell.Senast ändrad av Flodebanan; 2007-10-14, 17:15.sigpic
Kommentera
-
Lindy/Beckman Rod Control har det du trenger. Futteraler i forskjellige lengder, man kan ha rullen montert. Og når man begynner å få en 3-4 slike futteral så kjøper man en veske man har alle spöene i.
Musky Shop is a retailer of Musky Fishing Tackle and Equipment. Rods, Reels, Baits, Tackle Boxes, Hooks, Clothing and Other Equipment can all be found at the World's Largest Musky Shop.
Michael'dawg, mans best friend!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 821 visningar
1 gilla