Record eller Rocket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Record eller Rocket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Record eller Rocket?

Tänkte lägga min gamla c3á åt sidan och köpa en ny jerkrulle. Behöver lite hjälp med val av rulle

Står och väljer mellan en Record 51 eller en 5501 cs pro rocket. Recorden har jag provat och den var jäkligt go att fiska med, men jag tycker inte om att det är tumtangent (är väl en vanesak då jag nästan uteslutande har fiskat med c3or)

Rocketen har jag aldrig fiskat med och tar gärna emot lite åsikter om denna. Är det obekvämt att hålla i rocketen med tanke på det sitter en "ratt" (hjärnsläpp kom inte på vad den kallas) mitt på gaveln. Rocketen är ju grymt snygg annars.

Kan säga att vilken rulle det än nu blir så kommer den att få UT Pike Performance kitet. Har 40mm enkelvev,UT Power Star Drag,2-stifts Heavy Casting kopplingsbricka och Utväxling 1:6,3 sen tidigare som kanske kan användas
    Senast ändrad av Pegu78; 2007-10-04, 23:03.

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
    Tänkte lägga min gamla c3á åt sidan och köpa en ny jerkrulle. Behöver lite hjälp med val av rulle

Står och väljer mellan en Record 51 eller en 5501 cs pro rocket. Recorden har jag provat och den var jäkligt go att fiska med, men jag tycker inte om att det är tumtangent (är väl en vanesak då jag nästan uteslutande har fiskat med c3or)

Rocketen har jag aldrig fiskat med och tar gärna emot lite åsikter om denna. Är det obekvämt att hålla i rocketen med tanke på det sitter en "ratt" (hjärnsläpp kom inte på vad den kallas) mitt på gaveln. Rocketen är ju grymt snygg annars.

Kan säga att vilken rulle det än nu blir så kommer den att få UT Pike Performance kitet. Har 40mm enkelvev,UT Power Star Drag,2-stifts Heavy Casting kopplingsbricka och Utväxling 1:6,3 sen tidigare som kanske kan användas
    Kör Rocketen!

Du får absolut mest rulle för pengarna. Riktigt stativ i cromad mässing, stabilt och bra. Sedan "ratten" - bromsen, vem bryr sig? Rullen är så jäkla läcker

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jaha, vad är det för stativ på Recorden då?
      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Rajketen utan tvekan, chromat stativ som amben5000 säger, bäddar för goda kastegenskaper.
        Fish On!

Kommentera

Röstar också på Rocketen. Bland annat på grund av det stabila kromade mässingstativet som inte blir skevt i första taget (tåler omild behandling). Det roliga med classic-rullarna är dessutom att det är enkelt att hitta reservdelar, trimm-satser och andra uppgraderingar.
          Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

Åter igen: Jaha vad är det för stativ på Recorden?
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Det får nog bli en rocket, sen att jag kan använda alla delar jag har sen tidigare från UT är ju inte helt fel.

Tack för alla svar

Förresten var kan man få tag på linspridare av den gamla fina runda sorten, för en sådan måste man väl ha

Kommentera

Finns att köpa direkt av abu service, kolla på sprängskiss på scandicfishing.com, ta reservdelsnumret och ring upp dom på 0454-88070 och beställ en.
                Fish On!

Kommentera

Det var som fasen, trodde inte abu hade sånt i lager längre. Känns som rocketen kommer att kosta en del, men pengar är till för att spenderas

Man kanske ska byta till gammaldags stjärnhjul också, kan det bli snyggt eller är det bara opraktiskt med tanke på att dom är mindre?

Kommentera

Jag köpte en pro rocket för 2 veckor sedan och kan bara säga att jag är helnöjd, men visst mek ratten på sidan tar ett par timmar att vänja sig vid

Villket nummer är det på den runda spridaren ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 806 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B