Funderingar kring Ambis trim. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring Ambis trim.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funderingar kring Ambis trim.

Jag har lite funderingar kring trimning av mina 5000C samt 5500 Pro Shop.

Vilka olika sett finns det att trimma centrifugalbromsen? Läste här på forumet om att slipa centrifugalbrickan samt montera på de gamla vikterna (de där hålen är runda). Finns det andra metoder?
    Vad avgör vilken storlek på vikterna som man skall ha?

Vad kostar bättre lager än originalen? Vet någon vilken storlek det är på lagerna?

Vilka möjligheter finns det för lättning av spolen?

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket men du kan börja kolla in på Utreel.com och mikesreelrepair.com ( Billiga Lager ) Här kan du hitta allt..

Kommentera

Här finns det prylar och en hel del svar på dina frågor. Den slutgiltiga kostnaden för att hotta upp rullarna är skyhög men du dänger iväg dina beten till andra sidan horisonten ...
      Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Find quality fishing reel parts for repair. Shop spinning reel parts, fishing spool parts, and more for your fishing rod repair needs. Fast delivery order now!

Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
        Du dänger iväg dina beten till andra sidan horisonten ...
        Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Find quality fishing reel parts for repair. Shop spinning reel parts, fishing spool parts, and more for your fishing rod repair needs. Fast delivery order now!

http://www.tgdevelopments.com/site/
        Horisonten? Jag lyckades hitta slutet på universum efter lite trim...

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike-Buster Visa inlägg
          Horisonten? Jag lyckades hitta slutet på universum efter lite trim...
          Jag har inte lika god kastteknik som du.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Hehe, Det har du säkert men visst kan man kasta långt med trim...

Kommentera

Jag har en 5000 liggandes och en Ultra Mag2 liggandes i en låda... är det värt att uppgradera dessa?
              http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Klart att det är värt att uppgradera dom! I 5000 har du ju ett ypperligt ämne att bygga vidare på. Mag 2:an är ju lite annorlunda uppbyggd med friflytande linspridare när man kastar, och lagrena har ju en annan dimension. Jag har en Ultra Mag XL III som jag håller på med lite, har satt i en spole från 6500 u-c typ för att kunna använda 4x10x4 lager, men den passar inte riktigt, fick ha en liten distans på båda sidor om spolen. Man missar ju knarren men det är ju inte hela världen. Och den kastar låååångt nu med keramisarna i. En lättad spole är på väg från UT till den, ska bli intressant att se vad den kan göra P.S Har även satt på en P-H från 6500 LC, matchar fint med det guldfärgade stativet.
                Senast ändrad av Wreckbender; 2007-08-24, 16:14.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Okej vad är prislappen på en uppgradering på 5000? Är inte alls så hemma på rullarna har mesta bara slitit ner den i molekyler och rengjort och gnussat så att säga. Dålig på facktermerna. Kanske nåt att fundera på satt o snegla på U-T idag men de har ingen webbshop öppen. Hamnar det över 1500 spänn köper jag hellre en ny rulle... Dock inte en ABU
                  http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                    Klart att det är värt att uppgradera dom! I 5000 har du ju ett ypperligt ämne att bygga vidare på. Mag 2:an är ju lite annorlunda uppbyggd med friflytande linspridare när man kastar, och lagrena har ju en annan dimension. Jag har en Ultra Mag XL III som jag håller på med lite, har satt i en spole från 6500 u-c typ för att kunna använda 4x10x4 lager, men den passar inte riktigt, fick ha en liten distans på båda sidor om spolen. Man missar ju knarren men det är ju inte hela världen. Och den kastar låååångt nu med keramisarna i. En lättad spole är på väg från UT till den, ska bli intressant att se vad den kan göra P.S Har även satt på en P-H från 6500 LC, matchar fint med det guldfärgade stativet.
                    Sorry, det här är off-topic men jag tänkte fråga Wreck om det fungerar med kopplingsbrickan på den nya spolen. Originalspolen på UM har ju en kopplingsbricka med "förhöjda" armar. Om du är intresserad av en kopplingsbricka med förhöjda armar och som samtidigt passar en 6500-spole så kan du kontakta mig. Jag kör själv med denna moddning på min lilla UM I'a och där var det ett måste för att få perfekt passning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 787 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B