Ok, ska nog köpa påken i helgen. Får köra med 0.23 PP spolen ett tag tills jag har skaffat en ny. Sen ska jag ju ha beten också.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
C3 för gäddjerk ?
Collapse
X
-
Tror nog att du blir väldigt nöjd med "stiffet" Har hört mycket gott om det spöt. Själv är jag ingen stor jerkgubbe men har ett Sjösländan Jerk <120Gram, jäkligt skönt spö med kort handtag vilken gör att det kommer nära kroppen. Sedan är jag "korktypen" och gillar korkhandtag och det gjorde att jag valde bort BFT.Ursprungligen postat av Finja Visa inläggOk, ska nog köpa påken i helgen. Får köra med 0.23 PP spolen ett tag tills jag har skaffat en ny. Sen ska jag ju ha beten också.
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
OK. Jag är tvärtom, för det första tycker jag EVA handtag är jävligt skönt, för det andra så tycker jag inte kork är så behagligt att hålla i. Speciellt inte om det är kallt! Men det är en smaksak. När är bästa tiden för gäddjerk? Det får ju vara lite svalare så det får väl vara på hösten eller våren.....

Kommentera
-
Precis! Smaken är som baken... Det beror nog mest på att jag gillar att hålla i saker som är gjorda i samma material som mitt huvudUrsprungligen postat av Finja Visa inläggOK. Jag är tvärtom, för det första tycker jag EVA handtag är jävligt skönt, för det andra så tycker jag inte kork är så behagligt att hålla i. Speciellt inte om det är kallt! Men det är en smaksak. När är bästa tiden för gäddjerk? Det får ju vara lite svalare så det får väl vara på hösten eller våren.....
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Finja Visa inläggOK. Jag är tvärtom, för det första tycker jag EVA handtag är jävligt skönt, för det andra så tycker jag inte kork är så behagligt att hålla i. Speciellt inte om det är kallt! Men det är en smaksak. När är bästa tiden för gäddjerk? Det får ju vara lite svalare så det får väl vara på hösten eller våren.....
Går igentligen att jerka hela året om, kanske inte vintern då
men jag tycker att vår och höst som du sa är dom hetaste tiderna för jerk, men även under sommarkvällarna/nätterna har jag haft okej fiske.
Kommentera
-
När jag jerkar har jag bara kontakt med handtaget i utkast, vid själva invevningsfasen håller iaf jag runt rullen med handen. Så i det här fallet är bara handtagsmaterialet en estetisk fråga...Ursprungligen postat av Finja Visa inläggOK. Jag är tvärtom, för det första tycker jag EVA handtag är jävligt skönt, för det andra så tycker jag inte kork är så behagligt att hålla i. Speciellt inte om det är kallt! Men det är en smaksak.Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
|
3 svar
2 855 visningar