Vad kan denna gäddan ha vägt ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kan denna gäddan ha vägt ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

1,5 hg tror jag på.
    Pike!

Fiska bör man, annars dör man!

Kommentera

Inte en titantafs iallafall, surt, men man lär sig mer av misstagen än man tror, kör titantafs med kullagerlekande nästa gång...
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Även mindre gäddor kan dra upp sketna beteslås. Har bytt alla mina till stadiga grejer efter missöden med hoppande fisk.
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Hum, om man tittar på resterande av ditt beteslås så är det tidigare (före den så kallade gäddan) mycket slitet. Bygeln är ordentligt nedgnagd och sliten av fiske.

Så jag tror det var en 7 hektos brax som du krokade i ryggen, sedan så hade du använt rullen till att vincha ner båten i sjön så slirbromsen stod pall för 470 kg. Så du släpade denna 7 hektos, i 1 meter/ sekund för du var så ivrig att få se denna monstruösa "gädda" att du glömde bort att du köpt clase olsson tafsar som tål 7 ton på etiketen men 367 gram i verkligheten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotefunk Visa inlägg
            Detta blev resultatet nät en monstergädda drog med sig hela wobblern. Jag fick en 7 kilos strax efter. Men den som drog var betydligt starkare och större. Tafsen var helt ny. Grymt stark!
            Hej Gotefunk; Har du ingen slirbroms på rullen eller hade du glömt att stänga beteslåset? Slirbromsen reglerar du med den där lilla ratten eller stjärnhjulet som sitter innanför veven!
            Go for the Big Ones!
            Senast ändrad av Old Firehand; 2007-07-25, 19:16.

Kommentera

Ok ! Helt orutinerad är jag inte. Vi kastade efter harr och abborre med små flytwobblers, som funkar där. Körde med haspelrulle. Rätt som det var fick jag ett redigt hugg. Vevade in så att gäddan visade sig precis vid båten. Låset gick upp i ett enda snabbt ryck när jag försiktigt vevade in. Förvisso var detta i strömt vatten så det är ju extra krut i fiskarna.

Jag kör ju med helt annat arsernal när jag är ute efter gädda. Men vi som var där tyckte ju att det hela var en rätt häftig upplevelse. Ok, ingen höjdartafs. Men att hela låsningen vecklade ut sig i ett ryck har aldrig jag varit med om. det brukar ju inte vara den svagaste länken.

Kanske skulle haft en annan rubrik. I stil med - Har någon varit med om detta ?
              Senast ändrad av Gotefunk; 2007-07-26, 10:57.
              Gå med i Göteborgs Fiskevänner
              http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

Kommentera

Jo, haken brukar vara svagaste länken, rätat en och annan hake i mina dar.
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                  Inte en titantafs iallafall, surt, men man lär sig mer av misstagen än man tror, kör titantafs med kullagerlekande nästa gång...
                  Det spelar ingen roll om du kör med titan eller kullager om du har ett sunkigt beteslås. Köp bra grejer!
                  12 hours
                  1,440 casts
                  2 followers
                  1 strike
                  DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotefunk Visa inlägg
                    Detta blev resultatet nät en monstergädda drog med sig hela wobblern. Jag fick en 7 kilos strax efter. Men den som drog var betydligt starkare och större. Tafsen var helt ny. Grymt stark!
                    Använd aldrig köpetafsar....Investera i bra beteslås, t ex roscoe coastlock och gör egna tafsar som du provdrar i, billigare och bättre.....Sen kan man ju undra om du inte ställt slirbromsen för hårt?
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Helt fel grabbar! Den vägde exakt 22,3 gram och var 45cm lång.
                      http://nypanfishingteam.blogg.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 914 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B