Record vs C4?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Record vs C4?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Record vs C4?!

Vad tycker ni om Ambassadeur Record? och C4an?

Vilken är bäst tycker ni? och varför i så fall?

Funderar på att köpa någon av dessa nya rullar.

Tänkte inte runka,f´låt jerka med dem
    Fabrikör Stava rules...

Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
    Vad tycker ni om Ambassadeur Record? och C4an?

Vilken är bäst tycker ni? och varför i så fall?

Funderar på att köpa någon av dessa nya rullar.

Tänkte inte runka,f´låt jerka med dem
    Satsa på en klassisk, dvs C4an som inte har en massa påhängsfunktioner som med tiden gör rullen racklig och sen går sönder. ProRocketen är den isärklass mest prisvärda multirullen på marknaden idag, jag skulle köpt den. En back to basics prestandarulle som i dagens utgåva har det mesta som behövs (innan...).

Men om man måste ha tumtangent och kupad gavel, ja då fick det bli en C4a, som sedan omedelbart skulle få ett Recordstativ och en lägre utväxling.

Sen skulle det förvisso inte dröja särskilt länge innan resten av högfartssystemet och även slirbromsen fått den uppgradering de såväl förtjänar, fast det kan man inte skriva för det vore ju rena reklamen.
    www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
      Satsa på en klassisk, dvs C4an som inte har en massa påhängsfunktioner som med tiden gör rullen racklig och sen går sönder. ProRocketen är den isärklass mest prisvärda multirullen på marknaden idag, jag skulle köpt den. En back to basics prestandarulle som i dagens utgåva har det mesta som behövs (innan...).

Men om man måste ha tumtangent och kupad gavel, ja då fick det bli en C4a, som sedan omedelbart skulle få ett Recordstativ och en lägre utväxling.

Sen skulle det förvisso inte dröja särskilt länge innan resten av högfartssystemet och även slirbromsen fått den uppgradering de såväl förtjänar, fast det kan man inte skriva för det vore ju rena reklamen.
      Nejnejnej!!! Jag har lurat på Rocketen också, den e så jäkla snygg. Har en 4500 Heritage som liknar den.

Tycker du att Rocketen är bättre?
      Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Nejnejnej!!! Jag har lurat på Rocketen också, den e så jäkla snygg. Har en 4500 Heritage som liknar den.

Kan inte annat än att hålla med UT vad gäller Rocket.
        Eftersom jag var så nöjd med min 6501 cs prorocket, ända tills dess jag lyckades skeva gaveln, (halkade på bryggan) så köpte jag även storleken mindre, alltså 5501. De nya bromslamellerna är super. Insmorda med lite fett är bromsen helt okänslig för vatten och väldigt jämn, även i ändläget.
        Tung, robust, gedigen, skön, och snygg.. Trivs jättebra med mina, det jag saknar är dual stopper, iofs lätt att komplettera med..

Kommentera

Go rocket !
          Om du ska ha en fet spinnrulle så skulle jag då köpa chromerocket annars den vanliga rocketen.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
            Go rocket !
            Om du ska ha en fet spinnrulle så skulle jag då köpa chromerocket annars den vanliga rocketen.
            Jag råkar ha en superfräsh chromerocket...
            PMa om det är intressant.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
              Jag råkar ha en superfräsh chromerocket...
              PMa om det är intressant.
              Har redan en sådan, men tack ändå vilken storlek?
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Mest rullämne för pengarna, svårare än så är det inte. Rullen har rätt stativ (kromad mässing), rätt utväxling (om man nu inte föredrar ännu lägre), rätt bromsplatta (kromad mässing) och rätt stuk. Kompletteras lämligen med en extra spärrhake (kallas ibland "dual stopper") och det trim som passar användningen.

ABUs Carbon Matrixbroms höjs ofta till skyarna och visst är det en avsevärd förbättring jämfört med gamla teflondegen. Men de har skurit sina lameller så grovt att de glappar överallt och gärna hamnar excentriskt och slirbrickorna är i skriande behov av planing. Det blir ryckbroms efter ett tag i vanlig ordning, men allt det där går att ordna, Rocketen är i vilket fall det bästa "ämnet" av alla multirullar på marknaden och den ser inte illa ut heller.
                www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT Visa inlägg
                  Mest rullämne för pengarna, svårare än så är det inte. Rullen har rätt stativ (kromad mässing), rätt utväxling (om man nu inte föredrar ännu lägre), rätt bromsplatta (kromad mässing) och rätt stuk. Kompletteras lämligen med en extra spärrhake (kallas ibland "dual stopper") och det trim som passar användningen.

ABUs Carbon Matrixbroms höjs ofta till skyarna och visst är det en avsevärd förbättring jämfört med gamla teflondegen. Men de har skurit sina lameller så grovt att de glappar överallt och gärna hamnar excentriskt och slirbrickorna är i skriande behov av planing. Det blir ryckbroms efter ett tag i vanlig ordning, men allt det där går att ordna, Rocketen är i vilket fall det bästa "ämnet" av alla multirullar på marknaden och den ser inte illa ut heller.
                  Vad tar du för en riktig jävla "megakanooonrulle" med absolut värsta trim som går att få. Jag vill att det skall synas ordentligt och med ordentligt menar jag ordentligt - det skall synas!!!
                  Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag vill också ha de
                    Keep talking about me, You are just making me famous..
                    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 855 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta