Krok på jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krok på jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har kört Gama-krokar men det är ju fan som att köpa på sig en flaska champange, jävlar vad dyrt det blivit.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
      Grymt trådlyft då jag suttit i samma funderingar då mycket behöver bytas och tonåringen snidar jerkbaits och vobbler som ska förses med krokar .
      beställt på chans då beteckningar och förklaringar är jäkligt dåliga på många webbshoppar så har jag fått hem några bottennapp med för trångt öga bla då dom varit tänka till stora tubflugor men inte ett ord om det i förklaringar
      Zonkers krok borde finnas betydligt billigare på ali/Temu då dom är därifrån men har gått på minor där också
      ska hålla koll här
      Ja krokar är ju något som behöver vara av en viss kvalite och åtminstone ha den kvaliten någorlunda länge, alternativ vara lätt att vässa. Jag har ju mängder med hårdheten och oftast många färger av samma drag, för att inte tala om gummibetena men dom håller jag på avyttra mycket av. Egentligen så är jag väl rätt nöjd med priset på SZ två olika klasser av krokar, dom är skarpa och inte dyra. Så det blir väl till att fortsätta köra på dom, alternativt lite Eagle Claw, tänkte jag ta hem ett gäng av igen i 1/0 2/0 3/0 och 4/0. Får utvärdera om dom kan tänkas vara bättre. Dom hyllas ju rätt bra over there på musky plattformer.

När de gäller Aliexpress så känns de som att jag inte tänker leta efter krokar där, för opålitlig tillförsel med tanke på att man inte kan vara säker på att man får samma vara kontinuerligt. Split rings däremot har jag lyckats hitta i bra kvalisort där för småpengar, fick köpa hem från ett par olika och det var väl en enda försäljare som hade ordentliga splitrings likvärdiga typ SZs grejjer, dom andra var tunna i godset och gick lätt att klämma sönder med en vanlig tång. Tror jag ger 23:- för 100 st I 7 och 9mm storlek. Det ihop med min möjlighet köpa utgångna Shakespeare lekanden för 1:- per lekande i 83/92lbs brottstyrka som aldrig felat hittills, gör att jag inte borde klaga på dessa kostnader.

Men man vill ju alltid se om man kanske missat något, därav frågor ställs i forum där andra kan ge sin syn på saker. Fina saker det!

Glad midsommar!

/JK

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
      23 svar
      3 796 visningar
      1 gilla