Krok på jerkbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Krok på jerkbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Krok på jerkbait

Tänkte byta ut krokarna på några av mina jerks och tänkte höra med er där ute om vad ni använder för krok på era jerkbaits? Tex på Buster Jerk o Big bandit? Storlek och märke..
    http://nypanfishingteam.blogg.se

bongoloid-kul att du tog upp frågan sitter också o funderar på vad folk anvämnder för krok ., jag själv har bytt ut alla krokar på mina busters o banditer o sliders o ett par fox runtar i olika storlekar , de jag har på nu är av märket owner o de är hena svarta förpackningen hmm vad heter na igen ..... men stora är de iaf typ 1or o 2 or hehe grymt bett men lite grova men de är ju "jerkbait" o jerk betyder ju ryck o he är bara o rycka hehe ^^
    http://www.screamers.se

Kommentera

Krok

Passar på och lånar tråden lite. Sitter med en hel del jerkar utan krok och undrar oxå vad ni använder för märken. Tipsa gärna om bra inköpsställen, både butiker och över nätet. Tack
      http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av BFT Visa inlägg
        Passar på och lånar tråden lite. Sitter med en hel del jerkar utan krok och undrar oxå vad ni använder för märken. Tipsa gärna om bra inköpsställen, både butiker och över nätet. Tack
        sporting.se har väl en del krok där är de jag köpt mina förra året iaf ^^
        http://www.screamers.se

Kommentera

Jag tycker ni skall sattsa på Owner ST-36BC i storlekarna 2/0 för normala jerkbait beten. En bra allroundkrok som jag tycker har funkat bra och är ganska prisvärd trots allt, jag tycker nästan att jag personligen tappat mer fisk på dendyrare variantetn ST-41BC men det kan vara en sak som jag fått för mig sedan är jag personligen inte jätte förtjust i krokarna med cuttingpoint. För större jerkbaits typ M&E eller Attitudedevil rekomenderar jag att gå upp på stl. 3/0 och komihåg att byt ut fjäderingarna när ni ändå håller på för de felsta standard ringarna är oftast vekare än vad man tror. Jag tror både att Lundgrens, sportfiskebutiken och willyssportfiske har ganska bra utbud på dessa krokar.

Kommentera

Sök i forumet på: amatör på krokar.. Där hittar du allt du behöver veta!

Kommentera

Stora_Le; Har du lärt dig att byta krok nu, jag måste ju fråga i och med att det var mitt fel att du fick lov att börja fundera i dom banorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe Visa inlägg
                Stora_Le; Har du lärt dig att byta krok nu, jag måste ju fråga i och med att det var mitt fel att du fick lov att börja fundera i dom banorna.

hehe, nu kan jag!

Kommentera

Bra

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe Visa inlägg
                    Jag tycker ni skall sattsa på Owner ST-36BC i storlekarna 2/0 för normala jerkbait beten. En bra allroundkrok som jag tycker har funkat bra och är ganska prisvärd trots allt, jag tycker nästan att jag personligen tappat mer fisk på dendyrare variantetn ST-41BC men det kan vara en sak som jag fått för mig sedan är jag personligen inte jätte förtjust i krokarna med cuttingpoint. För större jerkbaits typ M&E eller Attitudedevil rekomenderar jag att gå upp på stl. 3/0 och komihåg att byt ut fjäderingarna när ni ändå håller på för de felsta standard ringarna är oftast vekare än vad man tror. Jag tror både att Lundgrens, sportfiskebutiken och willyssportfiske har ganska bra utbud på dessa krokar.
                    Jompe? Vad har vi sagt om krokar? Du vet lika väl som jag att det är eagle claw som gäller!!!! Innan säsongen är över har du bytt till claw
                    Lundgrens har vad som behövs i krokväg
                    Ps: Till dig jonas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 783 visningar
                    1 gilla