Tänkte byta ut krokarna på några av mina jerks och tänkte höra med er där ute om vad ni använder för krok på era jerkbaits? Tex på Buster Jerk o Big bandit? Storlek och märke..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Krok på jerkbait
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
bongoloid-kul att du tog upp frågan sitter också o funderar på vad folk anvämnder för krok ., jag själv har bytt ut alla krokar på mina busters o banditer o sliders o ett par fox runtar i olika storlekar , de jag har på nu är av märket owner o de är hena svarta förpackningen hmm vad heter na igen ..... men stora är de iaf typ 1or o 2 or hehe grymt bett men lite grova men de är ju "jerkbait" o jerk betyder ju ryck o he är bara o rycka hehe ^^
-
Krok
Passar på och lånar tråden lite. Sitter med en hel del jerkar utan krok och undrar oxå vad ni använder för märken. Tipsa gärna om bra inköpsställen, både butiker och över nätet. Tack
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BFT Visa inläggPassar på och lånar tråden lite. Sitter med en hel del jerkar utan krok och undrar oxå vad ni använder för märken. Tipsa gärna om bra inköpsställen, både butiker och över nätet. Tack
Kommentera
-
Jag tycker ni skall sattsa på Owner ST-36BC i storlekarna 2/0 för normala jerkbait beten. En bra allroundkrok som jag tycker har funkat bra och är ganska prisvärd trots allt, jag tycker nästan att jag personligen tappat mer fisk på dendyrare variantetn ST-41BC men det kan vara en sak som jag fått för mig sedan är jag personligen inte jätte förtjust i krokarna med cuttingpoint. För större jerkbaits typ M&E eller Attitudedevil rekomenderar jag att gå upp på stl. 3/0 och komihåg att byt ut fjäderingarna när ni ändå håller på för de felsta standard ringarna är oftast vekare än vad man tror. Jag tror både att Lundgrens, sportfiskebutiken och willyssportfiske har ganska bra utbud på dessa krokar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jompe Visa inläggStora_Le; Har du lärt dig att byta krok nu, jag måste ju fråga i och med att det var mitt fel att du fick lov att börja fundera i dom banorna.
hehe, nu kan jag!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jompe Visa inläggJag tycker ni skall sattsa på Owner ST-36BC i storlekarna 2/0 för normala jerkbait beten. En bra allroundkrok som jag tycker har funkat bra och är ganska prisvärd trots allt, jag tycker nästan att jag personligen tappat mer fisk på dendyrare variantetn ST-41BC men det kan vara en sak som jag fått för mig sedan är jag personligen inte jätte förtjust i krokarna med cuttingpoint. För större jerkbaits typ M&E eller Attitudedevil rekomenderar jag att gå upp på stl. 3/0 och komihåg att byt ut fjäderingarna när ni ändå håller på för de felsta standard ringarna är oftast vekare än vad man tror. Jag tror både att Lundgrens, sportfiskebutiken och willyssportfiske har ganska bra utbud på dessa krokar.
Lundgrens har vad som behövs i krokväg
Ps: Till dig jonas
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 783 visningar
1 gilla