Fladen Maxximus IM8 Jerk stiff?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fladen Maxximus IM8 Jerk stiff??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fladen Maxximus IM8 Jerk stiff??

    Dessvärre tillhör jag de som gjärna tittar bort när man passerar hyllorna med Fladen-prylar. Men jag köpte en Fladen multirulle (Maxximus 777a) på tips som jag faktiskt är mycket nöjd med.

    Nu till frågan:

    Blev tipsad igen av en annan (för mig pålitig storfiskare) on deras nya JERK-spö vid namn "Maxximus IM8 Jerk stiff". Man skulle få mycket för pengarna. Som vanligt blir jag skeptisk. Är det något som har koll på detta??
    Gå med i Göteborgs Fiskevänner
    http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

  • #2
    Jag har jäkligt svårt att tro att fladen skulle kunna tillverka en bra grej.

    Kommentera


    • #3
      Det där med "mycket för pengarna" kan vara lite subjektivt kan jag tycka.Dock skall man komma ihåg en sak,man får oftast vad man betalar för,och ibland kan det vara dyrt o vara "snål".Fladen för MIG är budget,och som intensiv fiskare är det inget för mig,men fiskar man bara några ggr om året är det säkert hyggliga grejer.

      Kommentera


      • #4
        Jag har känst lite på spöet och det känns helt ok! Men inget spö ja hade köppt till "1:a" spö.

        Kommentera


        • #5
          har ett maxximus stiff.. som vanligt en kopia på något annat märke typ bft stiff men jag tycker det är ett bra spö. har även ett annat fladen jerkspö som är 7,2 fot och en kul grej när jag var nere i svalemåla förra våren var svenska gäddklubben där och även snubbarna ifrån attitude baits och han ville kränga på mig ett spö som skulle vara helt grymt bra och det längsta jerkspöt enligt han,tror det var ett figrigg? men så visade jag mitt fladen spö och det var ett par centimeter längre ens hans.. han synade det noga och funderarade på vafan det var för spö jag hade.. och han tyckte det verkade bra.. tills han fattade att det var ett fladen spö.. fladen suger i många fall men deras lite "dyrare" prylar kan faktiskt vara helt ok.. men e man märkesbög så e man...

          Kommentera


          • #6
            Hörde att det tillverkas i samma fabrik som BTF. Tanken var väl att ha det som andraspö. Har ni bra tips på spö runt tusenlappen så får ni gärna tipsa o det.
            Gå med i Göteborgs Fiskevänner
            http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Gotefunk Visa inlägg
              Hörde att det tillverkas i samma fabrik som BTF. Tanken var väl att ha det som andraspö. Har ni bra tips på spö runt tusenlappen så får ni gärna tipsa o det.
              Många "sämre" tillverkare hävdar att deras produkter tillverkas i samma fabriker som de "bättre" märkena använder.
              Man får tro vad man vill om detta. Mycket ligger ju också i vilken kvalitet man har på komponenterna. Bra graphite är dyrare än sämre m.m..........

              De kan ju komma från samma ställe men ändå inte hålla samma kvalitet eller egenskaper.

              Kommentera


              • #8
                Det är sant. Mitt andra stora intresse är musik. Där går samma snack i instrumenttillverkning. Men där måste man betala för varan.
                Gå med i Göteborgs Fiskevänner
                http://www.fiskesnack.com/forum/group.php?groupid=13

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Gotefunk Visa inlägg
                  Det är sant. Mitt andra stora intresse är musik. Där går samma snack i instrumenttillverkning. Men där måste man betala för varan.
                  Så sant Spelar Gura, köpte en Gibson gitarr och den är jäkligt fin, bättre en Epiphone
                  Fabrikör Stava rules...

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Ambassadeur5000 Visa inlägg
                    Så sant Spelar Gura, köpte en Gibson gitarr och den är jäkligt fin, bättre en Epiphone
                    Har svårt o tänka mej dej o en gura eller en fin liten Amba Är du bilnasare? Byt avatar
                    En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 725 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B
                     
                    Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                    40 svar
                    3 305 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 672 svar
                    362 540 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                    66 svar
                    13 852 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    765 svar
                    65 939 visningar
                    4 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Arbetar...
                    X