Daiwa Tatula 100 vs 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Tatula 100 vs 300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Daiwa Tatula 100 vs 300

    Hej!

    Har en Tatula 100 som jag är supernöjd med och funderar nu på en Tatula 300 pga bromsstyrkan. Är det någon som har erfarenhet av dom här rullarna? Är det samma kastlängd på 300 modellen? Köpte en revo beast men kastar dåligt med den rullen..

    mvh
    Johan

  • #2
    Ursprungligen postat av Johan92 Visa inlägg
    Hej!

    Har en Tatula 100 som jag är supernöjd med och funderar nu på en Tatula 300 pga bromsstyrkan. Är det någon som har erfarenhet av dom här rullarna? Är det samma kastlängd på 300 modellen? Köpte en revo beast men kastar dåligt med den rullen..

    mvh
    Johan
    Jag har ingen 100, men min 300 är favoriten bland gäddrullarna. Kastar hur bra som helst med de vikter jag testat (typ 50 upp till närmare 300).

    Kommentera


    • #3
      Lämnade tillbaka en tatula 300 tws och en prorex 400 tws då tumtangenten glappade. Är notoriskt allergisk mot dåliga tomleranser på nya rullar :-)

      Kommentera


      • #4
        300 kastar mycket bra, likaså Revo beast.

        Håller med Alman om att tumtangenten samt stjärnhjulet glappar på Tatula. Ganska pricey så de lämnade jag också tillbaka tyvärr.

        Revo Beast har en sidogavel som glappar även den.

        Tycker fortfarande att Tranx är bäst bland 300 sizen. Går man ner lite i storlek men ändå krallig rulle så har du Bantam som är nästintill perfektion

        Kommentera


        • #5
          Tatula 300 är en favorit, det är en rulle som kastar grymt bra och tål mkt stryk och klarar av stora fiskar.
          Har kört med dom sedan dom kom och haft med dom på några muskie resor, senast för 1v sedan. Har några fina muskies 47,5, 47, 46, 45 tummare och det har inte varit några problem att drilla hem så stora fiskar.

          Kommentera


          • #6
            Jag antar att det är gäddfiske med hyfsat tunga beten du ska ha rullen till? Om du kör gädda med en Tatula 100 så kommer den att rasa inom snar framtid. Den är gjord för lättare fiske. Den revo beast du har är en bra gäddrulle. Kastar ungefär lika bra som en Tatula 300. Det låter som att du gör något fel vid inställningen av rullen eller att det är fel på den.
            vade retro esox lucius!

            Kommentera


            • #7
              Prova att ställa spolaxelbromsen tills spolen precis slutar glappa, inaktivera hälften av centrifugalpiggarna och justera därefter
              magnetbromsen. Lär dig vad som är vad i bromsväg och laborera lite med rullen så ska du se att din beast kommer fungera utmärkt.
              Om du inte får ordning på rullen kontakta Abu eller butiken du köpt den i, om det finns garanti kvar.
              Senast ändrad av carlito; 2023-10-14, 22:39.
              vade retro esox lucius!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 715 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B
               
              Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
              40 svar
              3 303 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TomHiddleston  
              Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
              1 672 svar
              362 512 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg .art
              av .art
               
              Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
              66 svar
              13 841 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
              762 svar
              65 739 visningar
              4 gillar
              Senaste inlägg BFT
              av BFT
               
              Arbetar...
              X