Ursprungligen postat av BBRF
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Garantier på jänkespön i Sverige?
Collapse
X
-
Take Care!!!
Normalt så gäller konsumentköpslagen om inte annat anges. Vissa tillverkare bjuder ju på en annan typ av garanti, tex ABU, 10 år på Amb numera. Då är det ABU som bjössar på detta. Det överskrider den normala garantitiden som numera är 2 år med ett tredje år att överklaga att felet var inom dessa 2 år.
Generellt sätt så tycker jag folk behandlar sina "produkter" jäkligt illa och försöker hävda garanti på allt möjligt. De har knäckt spöt då de penetrerade frugan med det - Jasså det var inte byggt för det??? Ojdå:-( Folk behandlar sina saker som skit!!! Var rädda om sakerna så håller de.Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Det är inte alltid sakerna håller enbart för att man är försiktig med dem. Har t.ex reklamerat två par vadarbyxor i rad av samma fabrikat pga att de börjat läcka i knävecken båda två pga en felaktigt utformad tejpsöm som gör att byxorna slits oerhört mycket snabbare där än resten av byxorna. Det kallar jag inte för att vara oförsiktig iaf. Ser heller inget problem i att reklamera grejer som inte håller för vad som utlovas, att sen folk pajar spön i bildörrar och genom att kasta beten dubbelt så tunga som angivits på spöt och sedan försöker reklamera tycker jag är förkastligt, men det är inte alltid saker går sönder pga oaktsamhet.
Om föregående "talare" har haft turen att aldrig råka på s.k. måndagsexemplar ska de nog bara skatta sig lyckliga för att de har klarat sig undan.Den förste att gå Ad Hominem förlorar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dalis Visa inläggDet är inte alltid sakerna håller enbart för att man är försiktig med dem. Har t.ex reklamerat två par vadarbyxor i rad av samma fabrikat pga att de börjat läcka i knävecken båda två pga en felaktigt utformad tejpsöm som gör att byxorna slits oerhört mycket snabbare där än resten av byxorna. Det kallar jag inte för att vara oförsiktig iaf. Ser heller inget problem i att reklamera grejer som inte håller för vad som utlovas, att sen folk pajar spön i bildörrar och genom att kasta beten dubbelt så tunga som angivits på spöt och sedan försöker reklamera tycker jag är förkastligt, men det är inte alltid saker går sönder pga oaktsamhet.
Om föregående "talare" har haft turen att aldrig råka på s.k. måndagsexemplar ska de nog bara skatta sig lyckliga för att de har klarat sig undan.Har råkat ut för massa problem med nya saker som bara krånglat. Men ibland när man hör polare säga - det är väl garanti så undrar man. De är helt orädda om saker. Nu säger jag inte att alla är det men många tror att garanti är som en hemförsäkring
Fabrikör Stava rules...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inläggDalis, kläder och vadare är en helt annan sak...!
så om man springer genom taggtråd med sina vadare så ska man nyttja garantin? heheSKÅNELAINEN SINAPPI
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägghehe! jag håller med... Ska vara ett tydligt fabrikationsfel för att man ska orka gå tillbaka med prylen!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 919 visningar
1 gilla
|