Garantier på jänkespön i Sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garantier på jänkespön i Sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
    Hmmmm, och vad är felet med det? Har själv använt garantin ett flertal ggr..Varför köpa nytt när man kan få det fixat gratis? Verkar enbart korkat.
    Skillnaden är ju att jag är rädd om mina grejor....

    Kommentera


    • #12
      Take Care!!!

      Normalt så gäller konsumentköpslagen om inte annat anges. Vissa tillverkare bjuder ju på en annan typ av garanti, tex ABU, 10 år på Amb numera. Då är det ABU som bjössar på detta. Det överskrider den normala garantitiden som numera är 2 år med ett tredje år att överklaga att felet var inom dessa 2 år.
      Generellt sätt så tycker jag folk behandlar sina "produkter" jäkligt illa och försöker hävda garanti på allt möjligt. De har knäckt spöt då de penetrerade frugan med det - Jasså det var inte byggt för det??? Ojdå:-( Folk behandlar sina saker som skit!!! Var rädda om sakerna så håller de.
      Fabrikör Stava rules...

      Kommentera


      • #13
        Det är inte alltid sakerna håller enbart för att man är försiktig med dem. Har t.ex reklamerat två par vadarbyxor i rad av samma fabrikat pga att de börjat läcka i knävecken båda två pga en felaktigt utformad tejpsöm som gör att byxorna slits oerhört mycket snabbare där än resten av byxorna. Det kallar jag inte för att vara oförsiktig iaf. Ser heller inget problem i att reklamera grejer som inte håller för vad som utlovas, att sen folk pajar spön i bildörrar och genom att kasta beten dubbelt så tunga som angivits på spöt och sedan försöker reklamera tycker jag är förkastligt, men det är inte alltid saker går sönder pga oaktsamhet.
        Om föregående "talare" har haft turen att aldrig råka på s.k. måndagsexemplar ska de nog bara skatta sig lyckliga för att de har klarat sig undan.
        Den förste att gå Ad Hominem förlorar

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Dalis Visa inlägg
          Det är inte alltid sakerna håller enbart för att man är försiktig med dem. Har t.ex reklamerat två par vadarbyxor i rad av samma fabrikat pga att de börjat läcka i knävecken båda två pga en felaktigt utformad tejpsöm som gör att byxorna slits oerhört mycket snabbare där än resten av byxorna. Det kallar jag inte för att vara oförsiktig iaf. Ser heller inget problem i att reklamera grejer som inte håller för vad som utlovas, att sen folk pajar spön i bildörrar och genom att kasta beten dubbelt så tunga som angivits på spöt och sedan försöker reklamera tycker jag är förkastligt, men det är inte alltid saker går sönder pga oaktsamhet.
          Om föregående "talare" har haft turen att aldrig råka på s.k. måndagsexemplar ska de nog bara skatta sig lyckliga för att de har klarat sig undan.
          Så är inte mitt fall Har råkat ut för massa problem med nya saker som bara krånglat. Men ibland när man hör polare säga - det är väl garanti så undrar man. De är helt orädda om saker. Nu säger jag inte att alla är det men många tror att garanti är som en hemförsäkring
          Fabrikör Stava rules...

          Kommentera


          • #15
            Dalis, kläder och vadare är en helt annan sak...!

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inlägg
              Dalis, kläder och vadare är en helt annan sak...!

              så om man springer genom taggtråd med sina vadare så ska man nyttja garantin? hehe
              SKÅNELAINEN SINAPPI

              Kommentera


              • #17
                Nix!

                Kommentera


                • #18
                  hehe! jag håller med... Ska vara ett tydligt fabrikationsfel för att man ska orka gå tillbaka med prylen!
                  SKÅNELAINEN SINAPPI

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägg
                    hehe! jag håller med... Ska vara ett tydligt fabrikationsfel för att man ska orka gå tillbaka med prylen!
                    Ja det är ju som det som är grejen. Vissa märken erbjuder dock en tilläggsförsäkring där vad som helst får hända.

                    Kommentera


                    • #20
                      det jag menade var att finns minsta tvivel så skippar jag hellre det... Om man köpt en tilläggsförsäkring så ska man gå tillbaka oavsett! Den typen av försäkring skall utnyttjas!!!
                      SKÅNELAINEN SINAPPI

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 919 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B
                       
                      Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                      51 svar
                      6 246 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 680 svar
                      363 798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      74 svar
                      14 626 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg MathiasJK  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      800 svar
                      68 522 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Arbetar...
                      X