What grinds your gears? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

What grinds your gears?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Jag stör mig på folk som stör sig. Då jag är både folk och jag stör mig - blir det hela komplicerat. Stör jag mig på folk som stör sig är jag själv en del av problemet.

    Innan internätet var problemet mindre. Då störde jag mig på de som störde sig - i min personliga krets. Nu måste jag störa mig på hela världen. Det är störande på en helt annan skala.

    Meta är en form av fiske - men det är också en gammal grekisk term för en diskussion om en diskussion.

    Jag föredrar att meta. Abborre - inte stör.

    Känner inte så många här men jag tror att Piscantur stercore​ förstår precis vad jag försöker säga. Kanske fler?

    Nät kan användas för att fiska med. Nätet är också en imaginär mötesplats. Den är i princip oändlig. Det är en besvärande omständlighet. Eller till och med en omständighet (en liten men inte helt obetydlig skillnad).

    Välkomna att störa er!

    Kommentera


    • #72
      Touché!

      Det där var sannerligen en utläggning värt namnet!
      Den skulle endast kunna överträffas om man haft förmånen att få höra den verbalt framlagd under avslappnande former.
      Företrädesvis i samband med avnjutande av mycket ädel dryckjom. Möjligen skulle smått hisnande vokabulära formuleringar kunna bli resultatet av dylik sammankomst.
      Vilket jag för övrigt isf inte skulle stört mig ett dugg på, tvärtom!

      Men med det där med internets avigsidor är det en annan femma…
      Sist jag fyllde jämnt är snart 10 år sen, släkt och vänner hade då skramlat ihop till en guldkantad F1 resa till den klassiska Spa-Francorchamps banan som present!
      Mäkta förvånad och ytterst glad i hågen över detta, gick jag efter flera dagars överväganden med i Facebook i syfte att hitta trevligt resesällskap till evenemanget.

      Facit av detta beslut blev inom loppet av en månad 0 (noll) reskamrater, och en fullständigt horribel ström av vänförfrågningar, varav högst 15 pers var folk jag kände elr åtminstone visste vilka dom var….
      Det där förbannade Facebook kontot avslutades därmed, trodde jag….
      Jag har alltså i snart 10 års tid haft ett avslutat konto, men lik förbannat meddelas jag då och då, för övrigt senast idag, om ändrade villkor och policys etc…

      Det är vid detta laget bra länge sen jag blev myndig, vilket ju i praktiken bla innebär rätten att fatta egna beslut.
      I den globala hydrans ögon är jag mao däremot definitivt att betrakta som omyndigförklarad, då jag ju tydligen varit obetänksam nog att lämna digitala spår efter mig i bestens näste…

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
        Touché!

        Det där var sannerligen en utläggning värt namnet!
        Den skulle endast kunna överträffas om man haft förmånen att få höra den verbalt framlagd under avslappnande former.
        Företrädesvis i samband med avnjutande av mycket ädel dryckjom.

        ...snip...

        Får erkänna att ädelt dryckjom var inblandat vid mitt inlägg... Precis i gränssnittet mellan vanlig ordinär nykterhet och överförfriskad - inträder då och då genialitet. Konstnärer/författare/filosofer/forskare har utnyttjat detta faktum i alla tider.

        Jag är helt normal. Det händer att jag är ett geni. Och ibland är jag bara full. Det är en glidande skala...

        Kommentera


        • #74
          Ursprungligen postat av Piscantur stercore Visa inlägg
          Touché!

          Det där var sannerligen en utläggning värt namnet!
          Den skulle endast kunna överträffas om man haft förmånen att få höra den verbalt framlagd under avslappnande former.
          Företrädesvis i samband med avnjutande av mycket ädel dryckjom. Möjligen skulle smått hisnande vokabulära formuleringar kunna bli resultatet av dylik sammankomst.
          Vilket jag för övrigt isf inte skulle stört mig ett dugg på, tvärtom!

          Men med det där med internets avigsidor är det en annan femma…
          Sist jag fyllde jämnt är snart 10 år sen, släkt och vänner hade då skramlat ihop till en guldkantad F1 resa till den klassiska Spa-Francorchamps banan som present!
          Mäkta förvånad och ytterst glad i hågen över detta, gick jag efter flera dagars överväganden med i Facebook i syfte att hitta trevligt resesällskap till evenemanget.

          Facit av detta beslut blev inom loppet av en månad 0 (noll) reskamrater, och en fullständigt horribel ström av vänförfrågningar, varav högst 15 pers var folk jag kände elr åtminstone visste vilka dom var….
          Det där förbannade Facebook kontot avslutades därmed, trodde jag….
          Jag har alltså i snart 10 års tid haft ett avslutat konto, men lik förbannat meddelas jag då och då, för övrigt senast idag, om ändrade villkor och policys etc…

          Det är vid detta laget bra länge sen jag blev myndig, vilket ju i praktiken bla innebär rätten att fatta egna beslut.
          I den globala hydrans ögon är jag mao däremot definitivt att betrakta som omyndigförklarad, då jag ju tydligen varit obetänksam nog att lämna digitala spår efter mig i bestens näste…

          Fjollbook lämnade jag oxå för ca 10 år sen, jag googlade och hörde mig för då jag hört att det va komplicerat att ta bort sitt konto. Men till slut lyckades jag, Trodde jag :-0

          Jag får oxå massa jävla mail om skit, har ToM anmält FB för detta men det händer inget och mitt konto finns tydligen kvar med bilder och skit :-(

          Min högsta "dröm" är att någon "hackare" släcker Fjollbook för gott hahaha
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

          Kommentera


          • #75
            Personligen har jag svårt för C&R. Själv fiskar jag för att få matfisk eller agn. När jag fått vad jag vill ha, lägger jag av och njuter av att vara på eller vid sjön.

            Det hindrar inte att jag släpper en del fisk som är för liten eller för stor om den är oskadd. Jag klämmer oftast hullingarna på krokarna för att minska skadorna.

            Kommentera


            • #76
              Ursprungligen postat av Retroräven Visa inlägg

              Får erkänna att ädelt dryckjom var inblandat vid mitt inlägg... Precis i gränssnittet mellan vanlig ordinär nykterhet och överförfriskad - inträder då och då genialitet. Konstnärer/författare/filosofer/forskare har utnyttjat detta faktum i alla tider.

              Jag är helt normal. Det händer att jag är ett geni. Och ibland är jag bara full. Det är en glidande skala...
              Hahaha!

              Hade det lite på känn, min spontana tanke när jag läste raderna var att vi här har att göra med en ny Hemingway i vardande….

              Kan själv i dylikt tillstånd ngn enstaka gång få till det rätt hyfsat med formuleringar.
              Betydligt värre för den arma omgivningen är de tillfällen då jag hemfaller åt sång. För att uttrycka det oerhört diplomatiskt så sjunger jag hellre än bra….
              När så sker tvingas de stackars satarna oftast utstå det Danska tungomålet i form Gasolin och Kim Larsen, framfört med min röst…
              Deras panikartade verksamhet att försöka utverka tystnad faller då pladask, själv anser jag ju vid dessa tillfällen det frambringade oljudet vara det vackrast tänkbara…

              Kommentera


              • #77
                Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

                Fjollbook lämnade jag oxå för ca 10 år sen, jag googlade och hörde mig för då jag hört att det va komplicerat att ta bort sitt konto. Men till slut lyckades jag, Trodde jag :-0

                Jag får oxå massa jävla mail om skit, har ToM anmält FB för detta men det händer inget och mitt konto finns tydligen kvar med bilder och skit :-(

                Min högsta "dröm" är att någon "hackare" släcker Fjollbook för gott hahaha
                Japp, har oxå jiddrat och haft mig på olika vis för att slippa skiten, men det verkar kört.
                Trist nog så hade hackare bara kunna gjort kortvarig skada. Men jag önskar dom givetvis ändå framgång…

                Kommentera


                • #78
                  Just nu stör jag mig på att denna tråd blev så jäkla lång.
                  Tyder på att vi sportfiskare är, som man säger i Skåne, ena rediga gnällerövar.

                  Men om jag verkligen tänker efter så stör jag mig bara nämnvärt på all skit industrifisket, laxodlingarna, vattenkraftverkens turbiner och annan form av kortsiktig profithunger ställer till med för fiskar och vattendrag.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                  Kommentera


                  • #79
                    Elbolag som reglerar som rövar -i år sänkte dom nivåerna på många vattendrag här mer än vanligt så årets rom torkade nog i växtligheten som var på land .
                    bra jobbat för återväxten Click image for larger version

Name:	IMG_5976.jpg
Views:	172
Size:	2,48 MB
ID:	2641596 Click image for larger version

Name:	IMG_5975.jpg
Views:	164
Size:	2,81 MB
ID:	2641597
                    Senast ändrad av Sundström76; 2024-06-05, 06:36.

                    Kommentera


                    • #80
                      Jag är väl måttligt road av att representanter för den enda fiskevårdande organisationen sett till att säl och skarv får härja ostört i lekvikarna i en folktom vårskärgård, snacka om att skjuta sig i foten. Visst, rotorsaken till Östersjöns problem är industriellt överfiske, men konsekvensen av den här ”god vilja”-motiverade fredningen är en explosionsartad utveckling av säl- och skarvstammen och inga motåtgärder som är ens i närheten av i paritet med detta sätts in. Fisket, det som motiverade min flytt från stan till skärgården, var långt ifrån bra innan fredningen men nu är det totalt förstört och jag tror inte det hämtar sig under min levnad.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 721 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B
                       
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 304 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 672 svar
                      362 533 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      66 svar
                      13 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      762 svar
                      65 847 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg BFT
                      av BFT
                       
                      Arbetar...
                      X