Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
    Nu har jag mina finess lineup klara. en i haspel och en i multi.
    Haspel: Shimano Expride 4-12g med Shimano Vanford 2000s
    Multi: Megabass Levante f3-67lv 3.5-14g med Shimano Aldebaran BFS xg
    Trevliga combos.
    jag har bara en combo: daiwa alphas ct70 med grund spole på ett expride -10,5g.
    ​​​​​​kommer inte ihåg vilken lina som är på men troligtvis spiderwire typ 0.11.
    Ev ska jag testa FC i framtiden

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg

      Trevliga combos.
      jag har bara en combo: daiwa alphas ct70 med grund spole på ett expride -10,5g.
      ​​​​​​kommer inte ihåg vilken lina som är på men troligtvis spiderwire typ 0.11.
      Ev ska jag testa FC i framtiden
      Har 2 st pga under kallare väder så kommer jag köra Carolina på mitt expride. Under varmare väder så kommer den vara allround.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

        Har 2 st pga under kallare väder så kommer jag köra Carolina på mitt expride. Under varmare väder så kommer den vara allround.
        Jag tycker kastvikt 10g och mindre är så beroende på vinden, plus att jag ofta cyklar till fisket får det räcka med en combo (än så länge)

        Kommentera


        • Har haft bra fiske med, Molix RT Flip Tail, kan rekommendera deni Malmö kanal, enkel och fiska med, väldigt sällan att den fastar i botten. Men har en fråga om det finns andra liknade jiggar,, som inte är så dyra?, Molix kostar typ 100 kr st, med skalle och vasskyddad krok..

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av neo333 Visa inlägg
            Har haft bra fiske med, Molix RT Flip Tail, kan rekommendera deni Malmö kanal, enkel och fiska med, väldigt sällan att den fastar i botten. Men har en fråga om det finns andra liknade jiggar,, som inte är så dyra?, Molix kostar typ 100 kr st, med skalle och vasskyddad krok..
            Kör offsetkrok och valfri jigg istället jiggar är förbrukningsvara för mig så en hundring styck njae

            Kommentera


            • Vilka metoder kör ni, när det är typ 5-1 grader i vattnet? Ned brukar jag använda även dropshot, men det kan bli rätt tråkigt, och om det blåser en del så blir svårare, att få kontakt med betet.
              Hur är det med wobbler/Crankbait? Det kanske är något när fisken är mer aktiv

              Kommentera


              • Mindre Jerkbait, free rig, Jiga rig och Carolina rig. Hos mig funkar inte Crankbaits när vatten temperaturen är under 15 grader. Det är många som även använder bladbeten på vintern.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
                  Mindre Jerkbait, free rig, Jiga rig och Carolina rig. Hos mig funkar inte Crankbaits när vatten temperaturen är under 15 grader. Det är många som även använder bladbeten på vintern.


                  Tack, för tipsen, när du skriver jerkbait, är det typ små Buster Jerk, eller är det små Wobblers som man rycker hem... Tex Savage Gear Gravity Twitch .

                  Har provat en del Crankbait, nu när det är kalt, men det funkar inte för mig....

                  Får prova free och Carolina. Har redan några färdig knutna, som jag inte har använt..

                  Kommentera


                  • Wobbler som man kan twitcha eller jerka hem. Kallas twichbaits, jerkbaits eller twichbaits beroende på vem man frågar. Typ One ten , savage gear gravity twich. Shadow rap mm.
                    Länkar till en bra film om vinterbeten. https://www.youtube.com/watch?v=XSb777O_eoI

                    Kommentera


                    • Ni som är rutinerade på free rig och inte kör med nån form av pärla eller knutskydd, vad kör ni för lintjocklek och hur upplever ni eventuellt slitage på knuten?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 727 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B
                       
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 305 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 672 svar
                      362 547 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      66 svar
                      13 854 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      770 svar
                      66 213 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Arbetar...
                      X