Ursprungligen postat av Benjamin S
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den stora tråden om finesse abborre
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av DuffelDad Visa inlägg
Har aldrig testat bfs, är det roligt fiske?
Sen kan man med fördel fiska många finesse-presentationer på BFS-utrustning. Det är trots allt bassfisket och finesse-fisket efter bass som är "Bait Finesse" på riktigt. Man ville kasta lätta presentationer, som neko rig, wacky rig och dylikt, på annat än haspelrullar och det utvecklades till BFS som vi känner till det idag.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Personligen gillar jag det. Fortfarande ganska litet i Sverige, men den grupp som kör det är helt fast. Särskilt regnbåge tycker jag blir rolig att fiska på BFS, och säkerligen öring i strömmande vatten, även om jag inte prövat det ännu.
Sen kan man med fördel fiska många finesse-presentationer på BFS-utrustning. Det är trots allt bassfisket och finesse-fisket efter bass som är "Bait Finesse" på riktigt. Man ville kasta lätta presentationer, som neko rig, wacky rig och dylikt, på annat än haspelrullar och det utvecklades till BFS som vi känner till det idag.1 Foto
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg
Det räknas säker inte som BFS när det är 13g men en sån här vill man ju kunna skippa under ett träd (som dom thailändska snubbarna på youtube) utan skatbo.
Kommentera
-
Det räknas säker inte som BFS när det är 13g men en sån här vill man ju kunna skippa under ett träd (som dom thailändska snubbarna på youtube) utan skatbo.
Gillar denna intro till skipping https://youtu.be/46EsQ-JnYP4 Men som sagt BFS är det inte...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
Kanske inte riktig bfs, utan snarare powerfinesse. Men bortsett från det så är just möjligheten att skippa in beten under bryggor, överhäng och liknande ett spännande fiske. Men kan tipsa om att det finns extremt små craws/creature baits som väger in på modiga 0.9 gram. Ett litet micro jighead på runt grammet till det så har du både bfs och kräfta att skippa under överhäng.
Jag hör ju vilket håll detta barkar åt.
Det får kanske bli en BFS spole ändå.
Man kanske kan hinta till tomten om rätt modell och hemsida.
Kommentera
-
Man kanske kan hinta till tomten om rätt modell och hemsida.
- Gillar 1
Kommentera
-
Man kanske kan hinta till tomten om rätt modell och hemsida.1 Foto
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
När det ska till att kastas såna här små "leksaker" så är det nog ett måste. Rätt "tung" crank...4.1 gram
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Jag kastar faktiskt mina 4 g crankbaits bra med min Shimano Bantam MGL. Under 4 g är svårt, men jag har fiskat en del med Rapala UL Crank under sommaren på min Bantam som är långt ifrån en BFS rulle.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 806 visningar
1 gilla