Hej, första gången jag gör ett inlägg här så hoppas det blir rätt. Hur som helst så har jag börjat fiska i en ny sjö och nu under sommaren så är jag inte helt hundra på vart jag ska stå och fiska. Tyvärr har jag inte tillgång med ekolod eller lyxiga el- motorer eller liknande, men vad jag tror så vill man helst stå vid grynnor, branter/höjd skillnader med platåer och så.
Jag har varit ute i tre dagar och sett att det finns fisk i sjön, men jag får inget alls. Visserligen har det varit väldigt varmt senaste dagarna och nästan vindstilla, men jag har även fiskat på sena kvällar under dessa dagar. Jag har både försökt fiska på vikar/uddar med växtligheter, men även jigg fiskat djupare vid större djup. Jag tänkte dela med mig av en gammal djupkarta på sjön och höra vad ni tycker jag borde stå eller göra.
PS. Är främst ute efter gädda, abborre.
Jag har varit ute i tre dagar och sett att det finns fisk i sjön, men jag får inget alls. Visserligen har det varit väldigt varmt senaste dagarna och nästan vindstilla, men jag har även fiskat på sena kvällar under dessa dagar. Jag har både försökt fiska på vikar/uddar med växtligheter, men även jigg fiskat djupare vid större djup. Jag tänkte dela med mig av en gammal djupkarta på sjön och höra vad ni tycker jag borde stå eller göra.
PS. Är främst ute efter gädda, abborre.
Kommentera