Haspelspö 11fot upp till 50-60g?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelspö 11fot upp till 50-60g??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Haspelspö 11fot upp till 50-60g??

Hej svejs

min gamla trotjänare ett 10.6 fot abu kolfiber haspelspö gick sönder häromdan, skulle rycka upp från botten, gick av på två ställen!? shit happens!

Hursomhelst letar efter ett "bra" spö i prisklass 500-800kr, bör vara runt 11 fot, kolfiber, kastvikt upp till 50-60g, nån som har några rekommendtioner? Har tänkt o anv det till makrillfiske(därav lite högre kastvikt, brukar anv torskblänke), samt för ev lax(vättern).Var inne i butik, försäljaren försökte stirra mig in på ett shimano för typ 2500kr, så mycket pengar tänker jag inte spendera, frågade om shimanos hyperloop var nåt att ha, enl försälj var det rent skräp...nån som har annan uppfattning om detta spö??

Berkley Phazer/Lightning?? RT spön?

Mvh

K.

Tycket cantana käns ok för priset. finns ett som heter mh tror det är upp till 50gr. Sen finns det nog gammal bestmaster att få tag på til ett bra pris.
    Eller om du tar och tittar på något berkly spö finns mycket pris värda att välja på. Berkly Pazer som säljs av sk premiumdelares är finna och ligger på runt 700:-
    Mycket svamel som vanligt hehe

Kommentera

spö

prologic spöna då, savage gear är hur skönt som helst ligger väll runt en tusing tror jag

Kommentera

Berkley Lightning spöna tycker jag är kanon.
        Har själv ett par olika.

Kommentera

D.A.M har en elva fotare tror den heter sumo eller nått, kastvikt 40-80 g.
          Den är lite påkig men jag tycker den är skön och regäl, den kostar någon hundralapp under tusingen.

// Ivman

Kommentera

Jag instämmer med samtliga av föregående talare men vill samtidigt höja ett varningens tecken för RT som jag ser att du frågar om. RT har vissa guldkorn bland sina spöserier men mycket är tyvärr ren dynga. Jag har förvisso ett 10' Temper som jag är väldigt förtjust i men kruxet med RT är att kvaliteten är väldigt ojämn. Lägg istället ett par hundralappar till på att köpa nåt av de spöna som rekommenderats här.

Kommentera

Team dragon 40-80g grymmt skönt spö!! ca 1000:-

Kommentera

Ok, tackar för alla tips,

ska ta mig en titt på Berkley som en handlare i närheten har på lager, plus shimano som också ska ligga på hyllan där(helt ok med gammal serie typ beastmaster, kanske kan pruta lite om det ligger nåt o dammar i ett hörn, är inte så fixerad vid att det måste vara sping ny serie), rek vikt blir nog snarare max 50g då jag har ett Kunnan haspel som klarar upp till 80g

OK, jag har kollat lite bland trådarna här RT verkar fått ganska skarp kritik = dålig kvalitet, tycker iofs att kvaliteten på mitt gamla ABU som gick sönder kunde vart bättre(nåt är fel på spöt om det går av på två ställen), kan ha varit handhavande men troligt inte då jag vårdar mina prylar rel bra

Shimanos billiga serie då, hyperloop? handlarn i närheten hade nåt paketpris med en sån plus en billigare dito rulle till rel bra pris om jag minns rätt

Kommentera

Tror inte det är något fel på kvaliteten på spöt men rullen skulle jag akta mig för. Köp aldrig billiga grejer av ett märke som annars håller höga priser..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                  23 svar
                  3 911 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Peter B
                  av Peter B