Har kollat runt lite på LF o har blivit lite nyfiken på dessa så kallade pullbaits/Dive-and-rise-baits, e det någon som har prövat dessa o i så fall e dom värt ett försök?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
pullbaits???
Collapse
X
-
Klart du skall pröva, dem är bra ibland.
Min favorit har varit någon gammal Ace som jag tyvär glömt namnet på. Sandcaten, Suicken och Burt är annars rätt populära(för att vara pullbaits)Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
-
Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inläggjag ser inga direkta fördelar med pullbaits! då tror jag att jiggar gör samma jobb fast bättre! iaf på grunt vatten... Dessutom är dom astråkiga att fiska med...
Spara dina pengar till lite cobbar ist...
Hur kan man ersätta ett pullbait med cobbar? Helt olika beten.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
tja, jag kan ersätta pullbaits med i princip allt eftersom dom är extremt tråkiga att fiska med... om det är grunt så kan man ju använda jiggar med lätta skallar och låta dom jobba ända från ytan och låta dom sjunka... cobbar kan man använda överallt där man kan använda pullbaits! dessutom går dom att fiska väldigt långsamt eller väldigt snabbt! effektiviteten är skyhögt mycket bättre med andra typer av beten än pullbaits... Det är bara att kolla fångstrapporter... Nä, mete eller spinn/jerk... pullbaits är onödiga i 99,9% av allt fiske!
har man köpt alla jerkar, jiggar och meteprylar man behöver så kan man väl plocka upp ett par pullbaits på tradera, men det finns alltid annat som är bättre att lägga pengarna på...SKÅNELAINEN SINAPPI
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inläggtja, jag kan ersätta pullbaits med i princip allt eftersom dom är extremt tråkiga att fiska med... om det är grunt så kan man ju använda jiggar med lätta skallar och låta dom jobba ända från ytan och låta dom sjunka... cobbar kan man använda överallt där man kan använda pullbaits! dessutom går dom att fiska väldigt långsamt eller väldigt snabbt! effektiviteten är skyhögt mycket bättre med andra typer av beten än pullbaits... Det är bara att kolla fångstrapporter... Nä, mete eller spinn/jerk... pullbaits är onödiga i 99,9% av allt fiske!
har man köpt alla jerkar, jiggar och meteprylar man behöver så kan man väl plocka upp ett par pullbaits på tradera, men det finns alltid annat som är bättre att lägga pengarna på...
Pullbaits och flytande vobblers är dem enda betena som går att fiska så att betet dras ned och sedan flyter upp. Lyckas du göra det med en jigg ska du bli min nya guru.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inläggtja, jag kan ersätta pullbaits med i princip allt eftersom dom är extremt tråkiga att fiska med... om det är grunt så kan man ju använda jiggar med lätta skallar och låta dom jobba ända från ytan och låta dom sjunka... cobbar kan man använda överallt där man kan använda pullbaits! dessutom går dom att fiska väldigt långsamt eller väldigt snabbt! effektiviteten är skyhögt mycket bättre med andra typer av beten än pullbaits... Det är bara att kolla fångstrapporter... Nä, mete eller spinn/jerk... pullbaits är onödiga i 99,9% av allt fiske!
har man köpt alla jerkar, jiggar och meteprylar man behöver så kan man väl plocka upp ett par pullbaits på tradera, men det finns alltid annat som är bättre att lägga pengarna på...
Kommentera
-
jag kan ju poppa en jigg lite.... hehe! jag har fiskat en del med pullbaits framförallt suick... jag förstår dock inte varför det skulle vara att föredra att betet stiger ifrån gäddan.. lika bra/bättre att betet sticker i sidled... eller som du säger använda flytande zalt exempelvis. jämförelsen med jiggen blir att man drar betet ifrån fisken men att den faller med lite rörelse dessutom... samma princip eller? fast bättre enligt mig! men det kanske fungerar bättre i dina vatten med pullbaits kiwi? finns ju som bekant inga definitiva sanningar när det gäller vår hobby... Alla har ju olika erfarenheter!
Headbanger: Prova pullbaits om du känner att du behöver dom, jag har att sälja om du vill ha!SKÅNELAINEN SINAPPI
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inläggjag kan ju poppa en jigg lite.... hehe! jag har fiskat en del med pullbaits framförallt suick... jag förstår dock inte varför det skulle vara att föredra att betet stiger ifrån gäddan.. lika bra/bättre att betet sticker i sidled... eller som du säger använda flytande zalt exempelvis. jämförelsen med jiggen blir att man drar betet ifrån fisken men att den faller med lite rörelse dessutom... samma princip eller? fast bättre enligt mig! men det kanske fungerar bättre i dina vatten med pullbaits kiwi? finns ju som bekant inga definitiva sanningar när det gäller vår hobby... Alla har ju olika erfarenheter!
Headbanger: Prova pullbaits om du känner att du behöver dom, jag har att sälja om du vill ha!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 840 visningar
1 gilla