Jag har tidigare bedrivit mitt gäddfiske huvudsakligen i skärgårdsmiljöer där, enligt min erfarenhet, naturfärgade beten generellt sett funkat bäst. Särskilt bra har olika varianter av blått/silver varit, särskilt i Sthlms mellan- och ytterskärgård. I grunda marer och vikar har det ibland funkat bra med lite mer grälla färger, t ex papegojfärgade Zalt eller getingfärgade Swim Whizz.
Sedan ett år tillbaka bedriver jag mitt fiske i huvudsak i sjöar i Sthlm-trakten, t ex Orlången, Magelungen, Drevviken, Mälaren/Vårbyfjärden, Albysjön m fl. Hittills har dock mina fångster varit väldigt klena och även om jag inte tror att orsaken i första hand är felakigt färgval, så är jag lite nyfiken på vilka era favoritfärger är olika tider på året och i olika sjöar.
Sedan ett år tillbaka bedriver jag mitt fiske i huvudsak i sjöar i Sthlm-trakten, t ex Orlången, Magelungen, Drevviken, Mälaren/Vårbyfjärden, Albysjön m fl. Hittills har dock mina fångster varit väldigt klena och även om jag inte tror att orsaken i första hand är felakigt färgval, så är jag lite nyfiken på vilka era favoritfärger är olika tider på året och i olika sjöar.
Kommentera