Var hittar ni gädda just nu? Djupt eller grunt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var hittar ni gädda just nu? Djupt eller grunt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskar i en sjö med exakt samma förutsättningar vad det låter som, med mycket klart vatten också ska tilläggas. Har bara fiskat i sjön nu under hösten med samma strategi som trådskaparen nämner och med ungefär samma resultat.

Det vore intressant att höra hur trådskaparen fiskar under andra årstider i samma sjö, då det låter som att du fiskat helt okej ändå! Grunt, djupt, leta struktur eller betesfisk? Nöter du vass på våren eller kör du djupare utanför lekvikarna?

Kommentera

Hur ser det ut för folk just nu med fisket då? Här där jag bor har alla små skogssjöar frusit och jag misstänker att min å och inlopp där jag brukar fiska mycket även det är fisket då det inte är lika strömmande som det var förra året. Ser ju ut att bli smällkallt i några dagar men även nollgradigt och plusgrader om en vecka typ, får se om man lyckas ta sig ut då. Var ute och grillade korv igår i -3 grader och solsken, smällkallt om fingrarna även med handskar så fisket är väl inte särskilt roligt ändå. En liten snipa till vill man väl ha!
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Jag försökte ge mig ut igår. Viken där båten ligger var frusen och det var runt hundra meter till öppet vatten. Jag gav mig på att hugga en kanal, men efter 1 timme hade jag bara tagit mig runt 30 meter så jag gav upp. Det är jobbigt att krossa 5cm tjock is.

Däremot lyckades jag ta mig till ett ställe med öppet vatten där jag kunde fiska från land. En plats som angränsar till de djupaste ställena i sjön, efter en handfull kast hade jag en följare som var med hela vägen in till klippan, några kast senare var den där igen. Så med båt hade det nog inte varit några större problem att peta upp någon. SÅ länge det finns öppet vatten tror jag att det kan vara lönt att fiska.

Kommentera

Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
          Hur ser det ut för folk just nu med fisket då? Här där jag bor har alla små skogssjöar frusit och jag misstänker att min å och inlopp där jag brukar fiska mycket även det är fisket då det inte är lika strömmande som det var förra året. Ser ju ut att bli smällkallt i några dagar men även nollgradigt och plusgrader om en vecka typ, får se om man lyckas ta sig ut då. Var ute och grillade korv igår i -3 grader och solsken, smällkallt om fingrarna även med handskar så fisket är väl inte särskilt roligt ändå. En liten snipa till vill man väl ha!
          Annars är det ju kanonfiske PÅ isen just nu. Vi har en decimeter snöfri kärnis på sjöarna häromkring.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
          23 svar
          3 777 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Peter B
          av Peter B