Softbait från fishit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Softbait från fishit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Softbait från fishit

Under 2007 tänkte jag göra en satsning på Softbaits och har idag inhandlat ett parti Storm,Prologic och så kunde jag inte hålla mig så det blev en "bunt" olika från fishit. Är det verkligen något att ha jag har alltid varit skeptisk mot saker som är billiga men tyckte att dom såg lite annorlunda så vad fan några klick så var det beställt.

Softy Hook,Softy Fatso,Softy Sweet Red, Cora-z Coopie ,Softy Sweet Yell
    ,Cora-z Bully ,Softy Fatso Red/Gl ,Softy Yummi Blues ,Softy Yummi Yell/Sil
    Softy Yummi+ Silver,Softy Yummi Real ,Softy Yummi Black (PC06017-9)
    Softy Throut White (PC11014-2)

Vad är era erfarenheter runt dessa suspekta softbaits jag får ju i och för sig snart se det men jag har heller ingen lust att hålla på att fiska med halvbra grejor. I så fall ger jag hellre bort dom till någon grabb på bryggan

Ska bli kul och höra vad ni tycker.....

Fishits suspending jiggar (vet ej namn) har fiskat bra tycker jag. Sen är det ju kul att de har lite "annorlunda" grejor
    Inte bästa kvalitén men de kostar ju så lite att man kan köpa nåra i reserv.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fishcraft
      Under 2007 tänkte jag göra en satsning på Softbaits och har idag inhandlat ett parti Storm,Prologic och så kunde jag inte hålla mig så det blev en "bunt" olika från fishit. Är det verkligen något att ha jag har alltid varit skeptisk mot saker som är billiga men tyckte att dom såg lite annorlunda så vad fan några klick så var det beställt.

Softy Hook,Softy Fatso,Softy Sweet Red, Cora-z Coopie ,Softy Sweet Yell
      ,Cora-z Bully ,Softy Fatso Red/Gl ,Softy Yummi Blues ,Softy Yummi Yell/Sil
      Softy Yummi+ Silver,Softy Yummi Real ,Softy Yummi Black (PC06017-9)
      Softy Throut White (PC11014-2)

Vad är era erfarenheter runt dessa suspekta softbaits jag får ju i och för sig snart se det men jag har heller ingen lust att hålla på att fiska med halvbra grejor. I så fall ger jag hellre bort dom till någon grabb på bryggan

Ska bli kul och höra vad ni tycker.....
      Fishits mjukbeten har blivit väldigt populära den senaste tiden och kan säga att dom fungerar kanon..

Kommentera

Jag har kört med både Mr. Rubber samt Softy Yummi och Softy Fatso från Fishit.

Mr. Rubber är ju samma som Ghosttail och den har då funkat bra för mig, har kvar ett antal BD Regular så jag har inte provat att köpa Mr. Big Rubber men har kompisar som fiskar med den och det funkar då.

Deras Softy-serie av beten kunde inte jag heller låta bli att köpa av i somras, blev ett gäng olika och de funkar faktiskt bra. Rör sig bra i vattnet och ger fisk.
        Angående kvaliten på dessa så vet jag inte riktigt vad jag skall säga.
        Alla små mjukbeten är ju ganska sköra och det krävs inte mycket för att en gädda skall strimla dem. Har inte varit med om några mindre mjukbeten som hållt vare sig bättre eller sämre, men jag har ju inte provat så många olika heller.
        Det enda som vi upptäckte som fel på dem var att en kompis snärtade iväg en i första kastet, Wiren inne i gummifisken hade gått av så där flög det betet. Har provdragit mina efter detta och inte hittat några fler med sådana problem.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Alla deras jiggar jag har köpt till Abborrefisket har varit stela, hårda och luktat väldigt mkt gummi!
          sigpic

Kommentera

Den lilla tjocka softy sweet går kanonbra, bara man byter den veka trekroken.

Relax-kopiorna verkar ganska ojämna; vissa är fina medan andra är stela och böjda redan när man köper dem.

Cormoran har jag inte provat, men de känns bra och ser bra ut.

Kommentera

Flode, vet ej vad du lyckats köpa men att de kan beskyllas för att vara hårda var det löjligaste jag hört?!
              Visst luktar de mjukgörare/gummi men mjukare beten finns knappast att köpa.
              Nackdelen är väl snarare att de är för sköra så de inte håller...
              Å andra sidan kan man väl köpa några extra för det priset (även fast jag själv tröttnat och hellre köper kvalitet).

Feta Cheak XL rekommenderas varmt, hållbar och grym gång... fiskar därefter...

Kommentera

Där ser man

Det låter ju som om fishit softbaits ska få en chans med andra ord.

Annars så brukar billiga drag snabbt åka tillbaka in i draglådan om dom inte levererar omvänt dyra drag kan få en rejäl chans innan man bestämmer sig för om det skall vara något.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stubben
                  Visst luktar de mjukgörare/gummi men mjukare beten finns knappast att köpa.
                  Precis.

Kommentera

dom hade ett bete som hete rodingen som sjonk sakta som var javligt bra pa sega pikes.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 786 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B