Mycket klagande på buster jerk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mycket klagande på buster jerk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
    Nej Ringaby jag tror inte det. Du köpte piggen som du drog ditt pers av mig och då fick jag det intrycket. Var inte direkt säker och därför bad jag dig rätta mig om jag var ute och cyklade.
    Japp det var jag som köpte pigen av dig. Men sa jag att jag inte hade testat Bustern?
    Kan ha sagt det, men isf så sa jag fel.

Edit; Bustern var, som många andras här på forumet, mitt första Jerkbait.
    Så testat den har jag.
    Senast ändrad av Ringaby; 2007-02-11, 12:58.

Kommentera

• Det är lungt grabben och jag tycker också om att prova beten och tycker att vissa är roligare att fiska med än andra. Poängen var att ett bete som levererar och är så mångsidigt som Bustern aldrig kan vara tråkigt. Att det sedan är grymt kul att lära sig hantera andra beten och få sin personliga fiskestil med dem är en annan femma....

Kommentera

Det är lungt grabben och jag tycker också om att prova beten och tycker att vissa är roligare att fiska med än andra. Poängen var att ett bete som levererar och är så mångsidigt som Bustern aldrig kan vara tråkigt. Att det sedan är grymt kul att lära sig hantera andra beten och få sin personliga fiskestil med dem är en annan femma....
        Alla beten är bra vid olika tillfällen, som redan nämnt. T.ex är det ju inte så kul att firra med en Pig när djupet är över 3 m. Men Bustern håller djupet bra, som också redan nämnt, vilket är en sak som andra beten inte klarar av så bra utan att fara upp i ytan, ta i botten.

Kommentera

• Men nu menar jag bustern som är gjord i trä. Inte plast varianten, plus den andra tailen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ringaby Visa inlägg
            Alla beten är bra vid olika tillfällen, som redan nämnt. T.ex är det ju inte så kul att firra med en Pig när djupet är över 3 m. Men Bustern håller djupet bra, som också redan nämnt, vilket är en sak som andra beten inte klarar av så bra utan att fara upp i ytan, ta i botten.
            Varför är inte det kul? Tror du inte en gädda kan stiga 3m för att klippa betet?

Jag förstår inte riktigt hur folk säger att visa jerkbaits håller djupet bra, jag har aldrig hållit djupet och fiskat effektivt med ett jerkbait djupare än två meter.

Hur gör ni? Fiskar man långsamt och låter betena sjunka så tappar man ju alla känsla? Jag fiskar annat om det är läge att fiska betet djupare.
            Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Det är lungt grabben och jag tycker också om att prova beten och tycker att vissa är roligare att fiska med än andra. Poängen var att ett bete som levererar och är så mångsidigt som Bustern aldrig kan vara tråkigt. Att det sedan är grymt kul att lära sig hantera andra beten och få sin personliga fiskestil med dem är en annan femma....
              Har man ett bra fiske på busterjerk är det ju skitkul, så är det ju. Men betet i sig som är så mainstream kan vara lite tråkigt just för den anledningen.

Men, man ska inte ta det till överdrift, det är trots allt bara fiske
              Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                Ja fast även där säljer fägade beten bäst. Norrland är inget jätte jerk distrikt. Dock växer det jättefort, det finns måga butiker där uppe som verkligen är vakna för gäddfiske. Kanske kan man ny introdusera gamla färger någon gång i framtiden som "favorit i repris"
                Vi på Naturkompaniet i Ö-vik kommer att ha ett stort sortiment till säsongen. Kom in om ni har vägarna förbi.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
                  Varför är inte det kul? Tror du inte en gädda kan stiga 3m för att klippa betet?

Jag förstår inte riktigt hur folk säger att visa jerkbaits håller djupet bra, jag har aldrig hållit djupet och fiskat effektivt med ett jerkbait djupare än två meter.

Hur gör ni? Fiskar man långsamt och låter betena sjunka så tappar man ju alla känsla? Jag fiskar annat om det är läge att fiska betet djupare.
                  Kan den säkert, men skulle nog inte ta fram en Pig som mitt första handsval om djupet är typ 3m. Typ så jag menade, skulle hellre ta fram något annat bete då som kan fiska av iaf lite djupare än en Pig som går på typ 1 m.

Kommentera

• Vad säger att gäddan står vid botten?
                    bf

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
                      Vad säger att gäddan står vid botten?
                      Ingenting.

Edit; Jag skrev djup ÖVER 3 m, vilket kan vara 4 - 5 m också :S
                      Senast ändrad av Ringaby; 2007-02-11, 16:06.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 786 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B