Fig rig eller lf premium heavy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fig rig eller lf premium heavy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mangeboy79
    va finns det tooth tamer 6,6or till 6oz????? bild tack
    På mitt står det 4oz i vart fall. Det motvarar runt 120gram, fast spöt klarar betydligt mer än så. Om man jämför bör det i såfall stå max 2oz, på många spön som uppger sig klara 150g.
    Som du mangeB skrev, att det flexar lite med tunga beten som har mycket motstånd, är mycket riktigt, jag tycket dock inte att man tappar gången på betet i vart fall, men ska man bara, dänga feta 150-200g beten, bör man nog kika på ett 6,10 i stället.
    Kanske blir ett sådan till våren

Kommentera

Ursprungligen postat av Gargamel
      På mitt står det 4oz i vart fall. Det motvarar runt 120gram, fast spöt klarar betydligt mer än så. Om man jämför bör det i såfall stå max 2oz, på många spön som uppger sig klara 150g.
      Som du mangeB skrev, att det flexar lite med tunga beten som har mycket motstånd, är mycket riktigt, jag tycket dock inte att man tappar gången på betet i vart fall, men ska man bara, dänga feta 150-200g beten, bör man nog kika på ett 6,10 i stället.
      Tycker sjalv alls into om att spoet "flexar i jerkket" vill ha ett spo som jag kan fiska ett bete po 10 olika satt inte 10 olika spon som fiskar betet po sitt eget satt.

Kommentera

Det verkar vara lite svårt att förstå? TT 6"6 finns i 2-6 oz. Det känns kraftigare än 6"10. Jag har provkastat fyra olika FigRigs. Det jag har är tråkigast av dom. Onödigt påkigt helt enkelt, men kastar lätt 180 grams beten.

Jag tycker att 6"10 2-6 oz är bästa köpet av ovanstående, men jag har dålig koll på vad som skiljer mellan TT och Limited spöt.

Kommentera

Ursprungligen postat av heikinheimo
          Tycker sjalv alls into om att spoet "flexar i jerkket" vill ha ett spo som jag kan fiska ett bete po 10 olika satt inte 10 olika spon som fiskar betet po sitt eget satt.
          Då kanske du ska ha en 6"6, 2-6 oz. Där finns inget flex och inget släp i spöt.

Kommentera

Ursprungligen postat av heikinheimo
            Jag "hadde" ett bete på 150g som gick trögt vatnet, det är enda gången jag kännt att det flexade lite. Men dom vanliga 100-150g betena Cobb 17", Manta osv osv Är inga problem att jeka, ingen tendens till flex.
            Är du osäker så satsa på 6,10an i stället.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
              Jag behöver inte bevisa ett skit. Tror du inte på vad jag skriver så kan du ju slippa.
              Snacka om att jag "kan läsa hemsidor"...
              ok har letat det spöet ! började tro att dom skrivit fel på hemsidan helt enkelt ! beställt två st 6,6 or båda har varit 2-4oz! mailat mr figrins utan att få klarhet ? tror dig

Kommentera

Ursprungligen postat av mangeboy79
                ok har letat det spöet ! började tro att dom skrivit fel på hemsidan helt enkelt ! beställt två st 6,6 or båda har varit 2-4oz! mailat mr figrins utan att få klarhet ? tror dig
                Mitt spö har ju kommit in via Robban. Han borde ju kunna fixa ett om du absolut vill ha ett. Hade du varit kvar en dag till i Blekinge i våras så hade du kunnat få känna på mitt. Det är nog f.ö till salu...har dock svårt för att sälja saker, lagrar hellre.

När jag tänker efter lite så kan vi ha rätt bägge två? Mitt spö köpte jag -05, så jag vet ju att det finns. Men det är ju inte omöjligt att de ändrat något i år?
                Senast ändrad av KG?; 2006-11-15, 22:25.

Kommentera

Jag "hadde" ett bete på 150g som gick trögt vatnet, det är enda gången jag kännt att det flexade lite. Men dom vanliga 100-150g betena Cobb 17", Manta osv osv Är inga problem att jeka, ingen tendens till flex.
                  Är du osäker så satsa på 6,10an i stället.
                  Joo mycket sant eger ett 7MH som ar mer allaround och sen ett 7f Jack cobb special 2,5-8oz, men denna poken anvends mest till stora gummi beten och de storre jerkksen. Sorry leste din post fel forstood att du gillade flexen

Kommentera

Du bör nog ha i åtanke att spöna är anigen kända i usa för att smälla av om man överbelastar klingan har du ett som är klassat till 4oz så kanske det inte är så smart att dänga 150g beten. När det gäller klassning finns det med all sanorlikhet både dom som är klassade 2-6oz och 1,5-4oz. Vet att när jag bestälde min 6,10 fanns det inga 6,6 klassade till 6oz på deras hemsida däremot fanns det 6,6 klassat till 4oz. Det sålde väll helt enkelt inte tillräckligt bra så dom la ner den modellen och varför inte? Ett spö som pallar 6oz klarar ju av att göra allt som det lättare spöet gör + lite till.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola
                      Du bör nog ha i åtanke att spöna är anigen kända i usa för att smälla av om man överbelastar klingan har du ett som är klassat till 4oz så kanske det inte är så smart att dänga 150g beten. När det gäller klassning finns det med all sanorlikhet både dom som är klassade 2-6oz och 1,5-4oz. Vet att när jag bestälde min 6,10 fanns det inga 6,6 klassade till 6oz på deras hemsida däremot fanns det 6,6 klassat till 4oz. Det sålde väll helt enkelt inte tillräckligt bra så dom la ner den modellen och varför inte? Ett spö som pallar 6oz klarar ju av att göra allt som det lättare spöet gör + lite till.
                      Har för mig att jag läst en tråd av Figgins himself på nåt amerikanskt forum (Muskyhunter??). Där klargjorde han att det var en sändning av klingor i längderna 7 samt 7`6" som hade en tendens att smälla av.
                      Problemet ska vara åtgärdat sen en tid tillbaks och de dåliga klingorna ska ha jagats upp i den mån det har gått.
                      Nu är det här ingen absolut sanning utan taget direkt ur mitt aningen vanskliga minne.
                      Har själv bla en 7`6" som skött sitt jobb med bravur i 1,5 år. Bla 13,0 kg

//Stefan
                      Senast ändrad av Rudan; 2006-11-16, 06:29. Anledning: Stavfel
                      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 777 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B