Jerkbaits utrusting för 15000-2000kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbaits utrusting för 15000-2000kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

byt ut spöt till edge6,6fot, kolla hos söder om dom fixar pkt pris tillsamans med 5601 jb
    prelox

Kommentera

Köp en Ambassadur istället, inga problem att lära sig kasta med en sån och nån gång måste du göra det. Tar 1h.
      Köp en Jb med ett LF medium så har du en bra utrustning !
      bf

Kommentera

Jag har en Amba. rulle och vad fan snackar ni om?
        Jag har haft min Amba. typ 2 veckor nu utan något skatbo!
        Svårare ock kasta med kan jag inte hålla med om!
        Har ett RT JERK Extreme Spö ( 120 gr ) med en Amba. 5001 C rulle, på spolad sitter 0.36 PP, ett paket taffsar, spöfodral, en BJ, total pris, en liten bit under 1500 kr, billigt och mycket nöjd är jag också!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bongoloid
          Vilket spö/rulle ska jag nu köpa? Har haft funderingar på Shimano Beastmaster spö med en Shimano Cardiff rulle. Eller ska jag köpa mig Amba. JB rullen? har som sagt aldrig kastat Amba. så kanske är det lättare med en Cardiff rulle?
          Har cardiff rulle och beastmaster spö. funkar skitbra. bara att handla :
          Qnark är Bajs, inte Najs! . Fishing for lifetime

Kommentera

Personligen skulle jag rekommendera Buster Stiff och Ambassadeur Jerkbaiter alt. C3, TGC5001.

Använder själv den första kombon och jag är sjukt nöjd, tycker att man får jäkligt mycket för den relativt låga summan man pröjsar..

Kommentera

Ursprungligen postat av kungg
              Jag hade kört på BROMANoDELLs Beta 6,3 40-140g alla dar i veckan..
              Köpte ett i våras och sedan dess har jerk fisket blivit sjukt mycket roligare. Framförallt när man fightar fisk så är det helt underbart...

Jag kör också ett sånt spö med en 5601 JB rulle, grymt nöjd med hela kittet..

Kommentera

Jag använder en eon 5600 rulle och ett Sjösländan JB. Spöt kostar 595 :- upp till 120 gr grymt bra top aktion i spöt och rullen kastar som en dröm! Tror jag gav 1500:- ink 0,36mm PP är sjukt nöjd!
                Pike on The fly!

Kommentera

Min nybörjar jerkutrustning ligger inom din budget och funkar bra... Skulle jag ändra något till nästa jerkutrustning skulle det vara ett mjukare spö. Jag tycker spöet blir lite för påkigt vid drillning.

Ambasadeur 5501c3
                  0.36 Powerpro
                  BFT 6" stiff
                  2st Buster jerk
                  2st stela ståltafsar

Kommentera

Spö

Jag får väl rekommendera ett set från Lundgrens, köpte mitt där. Med en ambassaduer, ej 5601 JB rullen. Rst Lf jerk eller ngt heter det tror jag...
                    Upp till 110 gr el. 120 gr.6 fot. fungerar fint, inte för hårt och ej för mjukt, dänger det mesta utan problem, Buster stiff tycker jag att är lite för styvt, stelt, inte samma känsla, eller om det är en vanesak..
                    Satsa på vänstervevat och en rulle med tumavtryckare, blir väl liv igen nu på forumet när man skriver om vänstervevat, men är du högerhänt så jerkar du lättast med högern, och håller veven med vänster. Läs på jerkbaittekniker ifall du inte gjort det, eller sett ngn film...
                    Var inte rädd för multirullarna, lite träning och det går som smort..

Perx

Ursprungligen postat av Bongoloid
                    Tänkte mig köpa en ny jerkbait utrustning nu i veckan och behöver lite tips om vilket spö och rulle för mellan 1500-2000kr man kan införskaffa sig?
                    Tror att en shimano multi rulle skulle passa mig bättre då jag aldrig har kastat med multirulle och jag har fått för mig att ambassadur rulle är svårare att kasta med?
                    Har tittat lite på olika set på Lundgrens fiske och även hört mig för på Söders sportfiske men har svårt att bestämma mig så är tacksam för alla tips jag kan få.
                    Har aldrig fiskat jerkbait förut men tänkte ge mig in på denna heta fiskemetod!

Tacksam för svar!
                    Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 918 visningar
                    1 gilla