multi ul? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

multi ul?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kolla denna sida: www.plat.co.jp

New Calcutta 50/51 är grym!!!

Det går utmärkt att beställa till Sverige...
    Senast ändrad av Mikey; 2006-09-02, 22:09.

Kommentera

tack för svaren!! har en hel drös rullar att välja på helt plötsligt!!

Kommentera

Jag köpte till slut en Daiwa TD Advantage 153 HST när jag var i samma köptankar. Köpte utomlands och fick hem den via en släkting på resa. Har använt PP 0,23 men funderar på att kliva ned något i grovlek.

Kommentera

När det gäller prestanda slår Amb 1500 ochr 2500 allt det andra, i alla fall efter en mindre handpåläggning.
          Linsprdare som står still vid kast är en grogrund för skatbon.
          Sen ser dedär japanska rundbullarna rätt coola ut, vilket man inte skall förglömma. Man skall ju hur som helst trivas när man fiskar.
          www.utreel.com

Kommentera

Ursprungligen postat av UT
            När det gäller prestanda slår Amb 1500 ochr 2500 allt det andra, i alla fall efter en mindre handpåläggning.
            Linsprdare som står still vid kast är en grogrund för skatbon.
            Sen ser dedär japanska rundbullarna rätt coola ut, vilket man inte skall förglömma. Man skall ju hur som helst trivas när man fiskar.
            UT - Du är ju rett (ä!) så enkelspårig med amba.
            När testade du senast nå't annat? Själv är har jag ett par ambassadeur original men inte fan är de nå't speciellt - Dock helt OK.
            Om det nu är moddningen som gör ABU så kanon. Borde inte japanerna (som ärligt talat känns mer gedigna än ABU i OG) bli än bättre moddade?
            Mvh Henrik

Kommentera

Jag skulle invänta o se vad ABUs nya Revo kan innebära. Fick ju fin kritik i nya numret av FJ.

Kommentera

Upplever själv att en synkad linspridare bromsar för mycket vid lätta vikter. Min Mörrum 1601a ska tydligen ha en nervös spole och så ska den stillastående linspridaren orsaka skatbon.....
                Själv har jag inga som helst problem med den rullen. Den absolut tryggaste rullen jag testat,näst efter Millionair cv-z. Trimmade Abu-rullar inräknat.

Vad gäller Revon kan jag inte någonstans hitta information om dess linspridare är synkad eller stillastående. Inte på Abus hemsida, inte i Fj och inte på Tackledirect.

//Stefan

Edit; Satvfle..
                Senast ändrad av Rudan; 2006-09-03, 22:04.
                Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

[QUOTE=Rudan]Uplever själv att en synkad linspridare bromsar för mycket vid lätta vikter. Min Mörrum 1601a ska tydligen ha en nervös spole och så ska den stillastående linspridaren orsaka skatbon.....
                  Själv har jag inga som helst problem med den rullen. Den absolut tryggaste rullen jag testat,näst efter Millionair cv-z. Trimmade Abu-rullar inräknat.

Jag delar din uppfattning helt å hållet. Man ska inte tro på all BS man får höra...

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan
                    Uplever själv att en synkad linspridare bromsar för mycket vid lätta vikter. Min Mörrum 1601a ska tydligen ha en nervös spole och så ska den stillastående linspridaren orsaka skatbon.....

Vad gäller Revon kan jag inte någonstans hitta information om dess linspridare är synkad eller stillastående. Inte på Abus hemsida, inte i Fj och inte på Tackledirect.

//Stefan

REVO'n har med största sannolikhet (typ 99,9%) en osynkad spridare. Den skulle eventuellt kunna vara flytande men ett hett stalltips är att den bara är stillastående kort och gott.

Jag håller med dig Rudan om Mörrum SX. Har 1600 som jag upplever som mycket trygg att kasta med i originalutförande.

Men jag tycker också att småamborna med synkad linspridare går riktigt bra när de är trimmade. Jag slår åter ett slag för ett ekonomiskt alternativ, nämligen en 4500/4600 med lätt spole.
                    Senast ändrad av FRB; 2006-09-07, 20:20.

Kommentera

[QUOTE=FRB]REVO'n har med största sannolikhet (typ 99,9%) en osynkad spridare. Den skulle eventuellt kunna vara flytande men ett hett stalltips är att den bara är stillastående kort och gott.

..och där rök möjligheten att ha den rullen för fiske med tyngre beten. Hatar att höra hur linan klättrar fram över spolen när spridaren står i fel läge. Ge mig en lågprofilare med synkad spridare.Nu!
                      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      4 014 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B