Slå pb!!!!!!!!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slå pb!!!!!!!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nädå, 4-L och 4 är två olika modeller. Tänkte lägga upp någon länk men hittade inte båda modellerna, det står bara 4. Men den enda skillnaden är att 4:an är mer "fiskformad" medans 4-L är lite slankare (nästan lite strömlinjeformad) och har ett "hack" mer i svansen, därav 4-L (L=long).

Tror att det är fiske-feber som brukar ha reklam för relax där det står ett par rader om jiggen på bilden, både 4 och 4-L har varit med. Det stod att Relax Kopyto 4 är framtagen för gädda men även visat sig vara bra på gös. Om 4-L att det är en riktig gösdräpare, men att det även lockar gäddan till hugg.

Med andra ord är det inte mycket som skiljer dom åt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tegel
      Jag har ett pb på gädda som jag själv tycker har varat alldeles för länge, så jag tänkte nu till hösten göra en ordentlig satsning för att slå mitt nuvarande pb som ligger på 8 kg och helst då göra det med en gädda över 10. Jag vet att det finns extremt många duktiga gäddfiskare här inne som skulle kunna ge många heta tips. Alla tips som kan hjälpa mig i jakten på fetgäddan är välkomna: Djup, beten, platsval m.m. Jag tror själv att det kanske skulle fungera att ligga mycket längre på ankringarna och nöta, vad tror ni? Som sagt jag vore väldigt tacksam om ni ville hjälpa mig.

tja egil de e ju bara att vi tar ett nytt pass i rönninge så får du pb igen eller så e de bara att vi åker ut å nöter

Kommentera

Ursprungligen postat av Motvind
        Nädå, 4-L och 4 är två olika modeller. Tänkte lägga upp någon länk men hittade inte båda modellerna, det står bara 4. Men den enda skillnaden är att 4:an är mer "fiskformad" medans 4-L är lite slankare (nästan lite strömlinjeformad) och har ett "hack" mer i svansen, därav 4-L (L=long).

Tror att det är fiske-feber som brukar ha reklam för relax där det står ett par rader om jiggen på bilden, både 4 och 4-L har varit med. Det stod att Relax Kopyto 4 är framtagen för gädda men även visat sig vara bra på gös. Om 4-L att det är en riktig gösdräpare, men att det även lockar gäddan till hugg.

Med andra ord är det inte mycket som skiljer dom åt.
        4-L tycker jag har mer wobblande gång en den vanliga 4an,4-L är ju mer rundad och som sagt fiskliknande.
        Längtar riktigt mycket till hösten nu, ska höja pbt

Kommentera

Visst har 4-L en lite mer vobblande gång, kanske tom lite snabbare och hettsigare. 4:an har lite mer "profil" pch verkar vara bäst när gäddan är lite seg.

Kommentera

Eftersom jag har ett ¨pyttePB¨ (jag fiskar 95 % bara från land) så ska jag höjja mitt PB till hösten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
            23 svar
            3 786 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Peter B
            av Peter B