Jag har ett pb på gädda som jag själv tycker har varat alldeles för länge, så jag tänkte nu till hösten göra en ordentlig satsning för att slå mitt nuvarande pb som ligger på 8 kg och helst då göra det med en gädda över 10. Jag vet att det finns extremt många duktiga gäddfiskare här inne som skulle kunna ge många heta tips. Alla tips som kan hjälpa mig i jakten på fetgäddan är välkomna: Djup, beten, platsval m.m. Jag tror själv att det kanske skulle fungera att ligga mycket längre på ankringarna och nöta, vad tror ni? Som sagt jag vore väldigt tacksam om ni ville hjälpa mig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Slå pb!!!!!!!!!!!!
Collapse
X
-
Precis som du är inne på så är nöta antagligen rätt metod.
Ankdra upp på någon favoritplats du har som givit dig någon större gädda tidigare (kanske 8kilosen).. Dela in din area som du kan kasta i, i 4-5 olika zoner. Beta av varje zon 20-30 minuter med olika beten. När du är klar byter du till nästa kastzon på samma ankring. Får du inget så kan du i allafall känna att du gjort allt som går och är bara att ankra upp på nästa ställe.- T e a m O d i n -
Kommentera
-
Tack för tipsen, 8 kilosen är tyvärr tagen från land i en liten sjö men jag vet två andra ställen som vi fått 8kgs på och ett ställe där jag missade fetgäddan tidigare i våras ska prova som du sa där. Känner på mig att den efterlängtade tian kommer komma då. Tack ännu en gång för tipset.Skitfiske alla
Kommentera
-
Ett hett tips är att använda Relax Kopyto 4. Jag och brorsan jiggade gös i våras men fick bara grymt med gädda, den största på 100 cm samt ett brutalt hugg där gäddan tyvärr kapade linan. Tycker att just denna storlek på jiggen är perfekt (10-12 cm) och dessutom effektivare än dom större. Det finns en supertunn och bra tafs att använda så slipper du tappa alla jiggar och gäddor. Fördelen med just jigg är att man kan spinna in den mycket oregelbundet och olika djup.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MotvindEtt hett tips är att använda Relax Kopyto 4. Jag och brorsan jiggade gös i våras men fick bara grymt med gädda, den största på 100 cm samt ett brutalt hugg där gäddan tyvärr kapade linan. Tycker att just denna storlek på jiggen är perfekt (10-12 cm) och dessutom effektivare än dom större. Det finns en supertunn och bra tafs att använda så slipper du tappa alla jiggar och gäddor. Fördelen med just jigg är att man kan spinna in den mycket oregelbundet och olika djup.
Kopyto 4L" hoppas jag att du menar...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MotvindEtt hett tips är att använda Relax Kopyto 4. Jag och brorsan jiggade gös i våras men fick bara grymt med gädda, den största på 100 cm samt ett brutalt hugg där gäddan tyvärr kapade linan. Tycker att just denna storlek på jiggen är perfekt (10-12 cm) och dessutom effektivare än dom större. Det finns en supertunn och bra tafs att använda så slipper du tappa alla jiggar och gäddor. Fördelen med just jigg är att man kan spinna in den mycket oregelbundet och olika djup.Har funderat på köpa större jiggar typ 25 cm för att få bort "småskiten" som man alltid får när man jiggar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-03-02, 17:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 914 visningar
1 gilla
|