Ska nyinvestera i lite jerkbaits.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska nyinvestera i lite jerkbaits..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska nyinvestera i lite jerkbaits..

Bör man satsa på flera olika eller flera i samma modell med olika färger? Tycker att mina BJ har gett bra resultat. Speciellt orange/svart. Vad upplever ni är era bästa modeller eller färger?

Den orangesvarta e kung tillsammans med skitmörten (c41) och C47. Dessa 3 är ett måste.

Sen tycker jag gott att du kan pröva andra modeller av Jerkbaits som exempel: Cobbs, Smultey Dog, The Pig, Phantom, Ace Sweet Shad osv.

Om du trycker på produkter uppe i menyn har du en rätt bra databas på olika jerkbeten med kommentarer vad folk tycker.

Jag har själv 6st BJ´s och det är 3 för många.
    - T e a m O d i n -

Kommentera

Pig är grym jag har papegoj och den har räddat många fisketurer då jag har haft segt fiske. Kan även rekomendera ace sweet shad som är grym och betydligt roligare att fiska med än bj... c76 och ålandsfärgen är annars 2 st bjs som funkat bra för mig!!!!!
      Skitfiske alla

Kommentera

Ursprungligen postat av rickjung
        Den orangesvarta e kung tillsammans med skitmörten (c41) och C47. Dessa 3 är ett måste.
        ett måste?

du vet väll inte om dom färgerna funkar i hans vatten .
        de är inte ett måste tex den orange/svarta funkar inge bra i mina vatten.

hejhej
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ja tycker bustern börjar bli lite tråkig, roligare och fiska med lite andra beten också

Kommentera

Jag tycker om du är intresserad av några nya jerkbaits så ska du inte köpa så många olika modellen att börja med. Köp HÖGST 3 olika modellen (köp hellre samma modell i typ 2 färger) och sen lär du dig dom ordentligt!
            bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
              Jag tycker om du är intresserad av några nya jerkbaits så ska du inte köpa så många olika modellen att börja med. Köp HÖGST 3 olika modellen (köp hellre samma modell i typ 2 färger) och sen lär du dig dom ordentligt!
              Jo det var detta som jag funderade över. Jag är en sån där rädd liten konservativ studentkonsument så jag är rädd för att köpa beten som är totalt värdelösa! Men det kommer man väl inte undan. Därför jag frågade om vad som funkade bra i era vatten.

Kommentera

Funderar också på, finns det jerkar som man kan ta gös på också?

Kommentera

Ursprungligen postat av rickjung

Sen tycker jag gott att du kan pröva andra modeller av Jerkbaits som exempel: Cobbs, Smultey Dog, The Pig, Phantom, Ace Sweet Shad osv.

Om du trycker på produkter uppe i menyn har du en rätt bra databas på olika jerkbeten med kommentarer vad folk tycker.

Jag har själv 6st BJ´s och det är 3 för många.
                  Jag ska testa dessa två. Jag gillar BJ och de är lätta att fiska med, med det kanske är som du säger att man ska ha flera andra modeller. CSN kommer ju snart!

Kommentera

Var på Lundgrens Fiske nere i Stockholm (kommer från Umeå) för nån vecka sedan. Eftersom dom har sveriges största sortiment på jerkbaits så blev det ju jag att man stod o drägglade ett bra tag innan man plockade på sig ett gäng..

Av de beten som jag köpte måste jag säga att AAD Dam Topper var det bete som imponerade på mej mest av alla. Har iof inte gett alla beten tillräckligt med tid för att kunna göra en ordentlig jämförelse men.. Toppern föll jag för direkt. Den är verkligen svävande.. och hänger lite lätt vinglades vid spinnstopp och när man snärtar till den så sticker den iväg på ett skönt side 2 side äventyr! Tror den är mycket giftig vid förleksfiske och nu på hösten när gäddorna börjar krypa upp på grundområdena.
                    Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B