Top Bandit - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Top Bandit

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Top Bandit

Tjena

Köpte min första top bandit i helgen men blir inte riktigt klok på hur jag ska fiska den.. tyckte inte den går varken side to side eller gör något särskilt väsen av sig alls när man jerkar hem den. Jag har ej fiskat särskilt mycket med ytbeten tidigare bara testat zara spook vilken jag tycker funkar betydligt bättre.

någon som har något bra tips?

Ryck med spöt.

Kommentera

Jag bytte krokar till några större + fäste en liten tyngd i mittenöglan. Betet fick mer kropp under ytan och skvätte mer vid varje ryck.

Kommentera

Tycker att top-bandit är ett riktigt roligt drag att jerka så jag blev lite förvånad över frågan, Jag tror att det är viktigt att du håller spötoppen riktigt lågt.

För att få den i snabba korta svängar så tar jag hem den ganska snabbt, får oftast huggen efter rätt långa vevstop på 4-6 sekunder (1-3) vevstopp per kast. Jag kör med mjuktafs.

Det är även rätt effektivt att rycka ett kort snabbt, ett långt långsamt, kort snabbt, ett långt långsamt osv. Då får du den att flyttas i sidled i kast riktningen.

// Ivman

Kommentera

Ok tack för tipsen.

Är den tänkt att gå helt på ytan eller är meningen att den dyker ner under också? När jag testade gick den väldigt mycket under ytan, kanske tafsen är för tung?

Kommentera

Ursprungligen postat av matte159
            Ok tack för tipsen.

Är den tänkt att gå helt på ytan eller är meningen att den dyker ner under också? När jag testade gick den väldigt mycket under ytan, kanske tafsen är för tung?
            Har fått för mig att den ska gå "högt" på ytan, men om du ökar farten kan den gå några centemeter under ytan.

Sen gäller väl det som gäller de flesta jerkbeten, undvik slaklina och fiska hem draget så oregelbundet du bara förmår (typ).

Detta funkar för mig, men det kan ju finnas andra sätt?

// Ivman

Kommentera

Ursprungligen postat av matte159
              Tjena

Köpte min första top bandit i helgen men blir inte riktigt klok på hur jag ska fiska den.. tyckte inte den går varken side to side eller gör något särskilt väsen av sig alls när man jerkar hem den. Jag har ej fiskat särskilt mycket med ytbeten tidigare bara testat zara spook vilken jag tycker funkar betydligt bättre.

någon som har något bra tips?
              Från en ny börjare på jerk

Jag har köpt en jerkutrustning oxå . plus en toppbandit först fungerad ingeting Det såg ut som en jätte dildo som kom på ytan men med lite träning så började den svänga på rumpan. Jag sänker spöt med små drag(ryck) ner mot ytan. det är lite tajming med det hela.Helt plösligt så kommer det helt sinnessjuka små gäddor som tror att dom är vithajar. Ge inte upp Bara att träna ..... Jerk4ever

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
              23 svar
              3 786 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B