Zara spook och super spook - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zara spook och super spook

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zara spook och super spook

är väldans intresserad av att köra dom, här har sökt lite i forumet men inte hittat det jag söker

nån som kan säga mig vad det är färg färger som gäller nu på sommaren och i vilken butik hittar jag den ?

jag är nybörjare på jerk vilken av zara eller super får jag fisk på ? :=)

//Fredrik

www.trumman.com kan du beställa ifrån ! där har dom zara och superspook o.s.v

Kommentera

http://www.trumman.com/heddon/spooks.htm gå in där så hittar du dom direkt

Kommentera

Ämnet har väl diskuterats tidigare, men jag tror inte att färg är speciellt utslagsgivande när det gäller ytbeten. Lite provocerande tror jag man kan säga att det kanske inte är jättestor skillnad på olika beten heller. En popper är en popper är en popper...

När det gäller side-to-side gillar jag beten som går att tvinga ner ett par decimeter under ytan, så att man kan låta det flyta upp därifrån då och då.

Kommentera

Visst kan färgen vara avgörande på ytbeten, tex. näre är blå himmel eller vit, så funkar svart oftast bäst, och näre är mörk himmel så funkar orange, chartrause eller nån annan fluo-färg oftast bäst! detta är mina erfarenheter, detta kan ju såklart skilja mellan olika vatten!

Kommentera

Spook

"Spookade" för första gången igår. Ganska spännande att se en liten snipa tjonga upp en halv meter i luften (missade dock och ville inte ta igen) och när den försvann i en virvel när en borre sög i. Resultatmässigt jämfört med spinnare ganska underlägsen, typ 29-1 i favör för spinnare. Hade kanske blivit bättre resultat om det hade varit mindre blåsigt. Hursomhaver, spännande fiske och det skall ges mer tid!
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Spook!