Zara spook och super spook - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zara spook och super spook

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Zara spook och super spook

är väldans intresserad av att köra dom, här har sökt lite i forumet men inte hittat det jag söker

nån som kan säga mig vad det är färg färger som gäller nu på sommaren och i vilken butik hittar jag den ?

jag är nybörjare på jerk vilken av zara eller super får jag fisk på ? :=)

//Fredrik

www.trumman.com kan du beställa ifrån ! där har dom zara och superspook o.s.v

Kommentera

http://www.trumman.com/heddon/spooks.htm gå in där så hittar du dom direkt

Kommentera

Ämnet har väl diskuterats tidigare, men jag tror inte att färg är speciellt utslagsgivande när det gäller ytbeten. Lite provocerande tror jag man kan säga att det kanske inte är jättestor skillnad på olika beten heller. En popper är en popper är en popper...

När det gäller side-to-side gillar jag beten som går att tvinga ner ett par decimeter under ytan, så att man kan låta det flyta upp därifrån då och då.

Kommentera

Visst kan färgen vara avgörande på ytbeten, tex. näre är blå himmel eller vit, så funkar svart oftast bäst, och näre är mörk himmel så funkar orange, chartrause eller nån annan fluo-färg oftast bäst! detta är mina erfarenheter, detta kan ju såklart skilja mellan olika vatten!

Kommentera

Spook

"Spookade" för första gången igår. Ganska spännande att se en liten snipa tjonga upp en halv meter i luften (missade dock och ville inte ta igen) och när den försvann i en virvel när en borre sög i. Resultatmässigt jämfört med spinnare ganska underlägsen, typ 29-1 i favör för spinnare. Hade kanske blivit bättre resultat om det hade varit mindre blåsigt. Hursomhaver, spännande fiske och det skall ges mer tid!
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Spook!

Jag måste bara säga att jag föredrar spooken framför spinnaren.
              Ge spooken mer tid så kommer du förstå varför.
              För min del har snittvikten ökat markant med spooken.
              Man får inte vara rädd för att fiska den över samma yta många många gånger och varriera hastigheten samt spinn stop!
              Glöm heller inte att söka betesfisken! Sprätter det mkt i ytan så kan man nästan garantera ett bra fiske!

Det är det mest spännande fiska jag vet!

http://www.ytfiske.se är en bra sida med bra tips!
              Pike on The fly!

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte
                "Spookade" för första gången igår. Ganska spännande att se en liten snipa tjonga upp en halv meter i luften (missade dock och ville inte ta igen) och när den försvann i en virvel när en borre sög i. Resultatmässigt jämfört med spinnare ganska underlägsen, typ 29-1 i favör för spinnare. Hade kanske blivit bättre resultat om det hade varit mindre blåsigt. Hursomhaver, spännande fiske och det skall ges mer tid!
                Jo, nog är spinnaren ett av de effektivaste abborrbeten som finns alltid. Kanske det vassaste tillsammans med jiggen. Spooken ger däremot betydligt större fisk i snitt. Man ska däremot inte tveka att ändra metod efter förhållanden, går fisken vid botten är det svårt att fiska ytbeten, därför har jag alltid minst två spön med mig ut, ett laddat med ytbeten och ett laddat med jigg eller liten wobbler.... blåst är däremot bara bra vid ytfiske, har haft mina bästa ytfisken när sjön gått vit...
                "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                "Keep it simple"

//Jan O
                www.fisheco.se
                www.brofiske.net
                www.magazinefisheco.se

Kommentera

Jag har aldrig haft bra ytfiske vid blåst... så jag fattar inte riktigt poängen?

Ursprungligen postat av Jan O
                  Jo, nog är spinnaren ett av de effektivaste abborrbeten som finns alltid. Kanske det vassaste tillsammans med jiggen. Spooken ger däremot betydligt större fisk i snitt. Man ska däremot inte tveka att ändra metod efter förhållanden, går fisken vid botten är det svårt att fiska ytbeten, därför har jag alltid minst två spön med mig ut, ett laddat med ytbeten och ett laddat med jigg eller liten wobbler.... blåst är däremot bara bra vid ytfiske, har haft mina bästa ytfisken när sjön gått vit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jan O
                    Äh, jag spookar bara i väntan på senhösten. Då kommer det att bändas tungt på mört!
                    Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar