Vart finns fisken? *bild på sjökarta* - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart finns fisken? *bild på sjökarta*

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart finns fisken? *bild på sjökarta*

Har lagt i en av mina båtar i en sjö ja inte har nån som helst erfarenhet av, ja vet att det tagits grov gädda här på runt 14kg så fisk bör finnas (?) men ja kan inte hitta den på ekolodet. Båda jag och polaren har fått väldigt få smågäddor med en topp på kanske 2.5 kg på 10 pass som i min bok är otroligt dåligt. Det känns som allt ja kan om fiske har ställts på sin kant med denna sjö och den har även fått mig att känna mig smått efterbliven. Så vad säger ni med era erfarenheter? vart hade ni lagt tid?

Beror ju en hel del på väder och vind.
    Vad heter sjön och vad har ni haft för väder senaste tiden?

Kommentera

Ser ut att vara en sjö som heter Nyckelvattnet

Kommentera

Jag skulle säga. "I närheten av där bytesfisken finns". -"Vart betesfisken finns" mmm... kan ju variera väldigt från dag till dag. Prova att bara åka runt och titta tidig morgon och sen kväll(Gryning/skymning) när betesfisken är som mest aktiv för att hitta de bästa områdena. Sedan är det de gamla principerna som gäller vind, uddar, kanter, bottenhårdhet, närhet till djup och olika andra typer av strukturer runt dessa områden.

Ser ut att finnas massa strukturer för er att leta på

Skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Matteoni Visa inlägg
          Beror ju en hel del på väder och vind.
          Vad heter sjön och vad har ni haft för väder senaste tiden?
          Sjön heter nyckelvattnet som en kille skrev. Vi har haft extremt högtryck senaste tiden med grader över 30 sträcket i skuggan men senaset två veckorna har det vart mycket blåst och undertryck

Ursprungligen postat av Natehunter Visa inlägg
          Jag skulle säga. "I närheten av där bytesfisken finns". -"Vart betesfisken finns" mmm... kan ju variera väldigt från dag till dag. Prova att bara åka runt och titta tidig morgon och sen kväll(Gryning/skymning) när betesfisken är som mest aktiv för att hitta de bästa områdena. Sedan är det de gamla principerna som gäller vind, uddar, kanter, bottenhårdhet, närhet till djup och olika andra typer av strukturer runt dessa områden.

Ser ut att finnas massa strukturer för er att leta på

Skitfiske!
          ja har funnit ETT stim med borre som resulterade i en borre på kanske 5 hekto. Jag har läst det mesta man kan om fiska gädda så ja vet vart man ska leta dom man INGET ja försökt har funkat, men ja ska ta ditt råd åt mig och åka och leta betesfisk tidigt och sent, Tackar

EDIT: brukar du fiska där vinden ligger på eller där vinden legat på och som bytt riktning så att säga
          Senast ändrad av _Ekman_; 2018-06-20, 15:30.

Kommentera

Baserat på bilden och på frågan "vart hade ni lagt tid" så svarar jag i viken nederst till höger. Där har du nära ut på djupare vatten men även stort område med grunda partier, ser även ut att finnas öar eller någon form utav upphöjningar som kan ändra strömmen på vattnet. Du har sedan kanter åt vardera håll med sluttande partier så att följa med kanterna uppåt över höger sida på kartan hade jag nog gjort.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

Kommentera

Jag hade valt ut tre områden där jag skulle hårdköra (inte en timme utan en eller flera dagar) och det är området ute på djupet, området till vänster där det är djupt vatten med närhet till grundare vatten och slutligen det området i nederkant med mycket struktur där jag hade kört fram och tillbaka på lite djupare vatten. Trolling vore mitt val och med STORA gummibeten som Alien Eel 40cm eller liknande.
              Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
                Baserat på bilden och på frågan "vart hade ni lagt tid" så svarar jag i viken nederst till höger. Där har du nära ut på djupare vatten men även stort område med grunda partier, ser även ut att finnas öar eller någon form utav upphöjningar som kan ändra strömmen på vattnet. Du har sedan kanter åt vardera håll med sluttande partier så att följa med kanterna uppåt över höger sida på kartan hade jag nog gjort.
                Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                Jag hade valt ut tre områden där jag skulle hårdköra (inte en timme utan en eller flera dagar) och det är området ute på djupet, området till vänster där det är djupt vatten med närhet till grundare vatten och slutligen det området i nederkant med mycket struktur där jag hade kört fram och tillbaka på lite djupare vatten. Trolling vore mitt val och med STORA gummibeten som Alien Eel 40cm eller liknande.
                Tack så mycket för era tips! ja ska ge mig ut tidigt i morgon för att försöka hitta lite fisk! återkommer med resultat!

Kommentera

Hur gick det?

Kommentera

Antar att djupkartan är i fot. Det kan vara svårt o gissa bara på en djupkarta. Håll koll på vart måsarna skvallrar om vart betesfisken håller hus.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    3 911 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B