Segt aborrfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Segt aborrfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Segt aborrfiske?

Är det bara jag som upplever ett extremt segt aborrfiske i år? Har varit ut nu och försökt ta mig några finare aborrar på spin men förgäves. Har lyckats tagit 1 på spinnare. Testade mete och då tog dom bättre, men till min förvåning fick jag flera honor som var romstinna, så det var bara att packa ihop för att inte störa. Ska inte aborrar ha lekt färdigt nu? Detta är i kustvattnen kring Sundsvall som jag haft detta usla fiske, i sjöarna i inlandet så är aborrfisket som det brukar vara.
    Skitfiske på er!

Hörde idag om att nån hade fångat gös för nån vecka sedan som hade rom, och att gösen inte hade lekt i mälaren ?
    Vet inte vad det beror på, nu måste det väll vara varmare än i april - maj när abborren o gösen leker?
    Det måste ju betyda att nått e galet, kanske nått gör att fiskarna inte kan leka ? eller stör dom ?
    Utsläpp?

Gurra
    bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher
      Hörde idag om att nån hade fångat gös för nån vecka sedan som hade rom, och att gösen inte hade lekt i mälaren ?
      Vet inte vad det beror på, nu måste det väll vara varmare än i april - maj när abborren o gösen leker?
      Det måste ju betyda att nått e galet, kanske nått gör att fiskarna inte kan leka ? eller stör dom ?
      Utsläpp?

Gurra
      Abborrfisket har varit svårt... Mälargösen mycket svårare än normalt, jag tror att det beror på vädret...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14