Läste i någon anna tråd här på forumet om alla som hade tappat sina jerkisar. Det var väldigt många som gjort det och jag undrar hur fan kan man tappa en jerkbait, dom fastnar ju inte i botten precis. Många hade haft nåt strul med motvind etc. Men undrar då hur man undviker dessa betestapp.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tappa Jerkbaits
Collapse
X
-
Man tappar dem för att spolen övervarvar och skickar ut mer lina än draget drar ut(bakslag), o då blir det ett jävla trassel vilket leder till att det tar tvärstopp och i värsta fall att draget snärtas av.
Lättaste sättat att undvika det är att inte kassta i motvind och alltid va beredd med tummen.varför nappar det aldrig?
-
Ursprungligen postat av andreaseMan tappar dem för att spolen övervarvar och skickar ut mer lina än draget drar ut(bakslag), o då blir det ett jävla trassel vilket leder till att det tar tvärstopp och i värsta fall att draget snärtas av.
Lättaste sättat att undvika det är att inte kassta i motvind och alltid va beredd med tummen.
eller så kör man hård kast broms eller köra tummen på spolen/linan hela tiden!
har inte fått ett enda bakslag på typ 2 år nu.!Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av andreaseMan tappar dem för att spolen övervarvar och skickar ut mer lina än draget drar ut(bakslag), o då blir det ett jävla trassel vilket leder till att det tar tvärstopp och i värsta fall att draget snärtas av.
Lättaste sättat att undvika det är att inte kassta i motvind och alltid va beredd med tummen.
eller så använder man en Calcutta DC rulle
Kommentera
-
Här i Umeälven sätter man både det ena och det andra i botten. Massor av stockar och grejs i vattnet sedan flottningen.
Tappade ett ankare förra helgen, fick kapa repet. Helt omöjligt att rubba, inte värt att sänka båten så det blev fram med kniven.
Fiskar inte så mycket Jerk så jag har inte satt nån sådan, men en massa annat har man supit bort. Zaltar, Bulldawgs........Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Everflowjag har inte lyckats ännu.
Gissar på att man kanske blir lite lat efter ett tag och inte ens orkar bry sig om att använda tummen... Oavsett förhållande. Men som sagt, den är riktigt, riktigt skön och ljudet är inte heller fel
Så jag tycker absolut att du gjort rätt som köpt en.
/D
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 852 visningar
1 gilla