Vad har ni lovat er själva/ser framemot inför fiskeåret 2018? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni lovat er själva/ser framemot inför fiskeåret 2018?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Samma här, utom det där med motor och trolling, fast jag har ryggskott som aldrig vill ge med sig, verkar det som (däremot har jag bara köpt 60 g beten i vinter).
    Se det från den ljusa sidan: Det är bra att våren väntar på oss tills vi har blivit fit for fight igen.
    Gråt inte...
    båten ligger i vassen still
    full med gäddor och braxar
    full med ålar och laxar
    (Alice Tegnér)

Kommentera

Till skillnad mot dom senaste 3 åren så ska ja fiska minst 4 gånger i veckan från att isen släpper tills att den lägger sig igen.
      Försöker inbilla mig oxå att jag ska ge fan i att köpa en massa beten, har så det räcker och blir över.

Det sista löftet går nog åt helvete ganska snabbt.

Kommentera

Hmmm. Gick åt skogen direkt.

Fyndade en hög med atom 20 och 25 gram i färgen ORYE.
        Den färgen är fruktansvärt bra i mitt hemmavatten.

Kommentera

Att behålla mitt fiskesug så länge det går ( upp i åldern) . Träffade en legend i Halmstad " Gamle Pelle " och jag fick flugrulle med spö av honom , trots att jag inte flugfiskar , han lovade mig det 2017 som förmodligen blev hans sista säsong som aktiv fiskare. Vi tog en fika drog en massa skrönor det kändes fint men också lite ledsamt att han inte längre orkar göra det han alltid älskat, så om jag får en bättre öring så skall jag tillägna den åt Pelle.
          Peter B

Kommentera

Jag lovar mig ingenting numera (efter 40 års aktivt fiske) mer än att njuta av de turer det blir. Det finns inte en chans i helvetet att jag kommer slå några PB:n av dom jag har på gädda/abborre så det är lönlöst och jag orkar inte med vare sig konceptet eller att själv utföra en riktad satsning. Förmodligen kommer jag jaga mer än jag fiskar i år.

Kommentera

Ett köp av årskort i Lödde/Kävlingeån förpliktigar 2018.
              Intressant vatten avseende flertalet arter - från abborre och gädda till id och sarv.

Sedan blir det karp i klubbvattnet och fiske i Öresund från ”egen båt” (egentligen tillhör den min extrabror).
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Är en sån där som byter drag vartannat kast och har alldeles för många varianter. I år har jag valt ut 12 beten som ska täcka gädda, borre, makrill, torsk och havsöring/regnbåge. Om det funkar vete fan men jag vill verkligen lära mig mina drag i sommar. Tanken är att mycket mer fiske ska ske från båt. Kommer också nästan bara köra med multirulle, för att verkligen lära mig den.

Sen ska mitt specimenmete utvecklas. Ser fram emot flera lugna fina pass med min morbror, som jag lurat in i metets värld

Kommentera

Jag har fortfarande inte tagit upp min pb gädda, den simmar där ute någonstans och den ska ta på en super shadow rap så att jag kan kamma hem de där 200 laxen så att jag har råd att skicka iväg kärringen på några extra ullaredsresor och nån danmarkskryssning för det skulle vara jävligt kul att åka till Norge å fiska sej med popper å jerkbait och speedjigging som jag fastnade på efter att ha känt på vilka jävla hugg det blir, tvärstopp typ. Sen har jag otalt med några svårkrokade payaror i Sydamerika och det måste redas ut, sen står oxå multe, landlax och en canadaröding högt i kurs på vad jag vill göra i år.

Kommentera

Jag har lovat mig själv att börja fiska hemma i Skåne, istället för bara hos mina föräldrar uppe i Småland. Blivit då lite fiske senaste tiden.

Så har fixat väska för spöna och väska för beten. Så nu ska jag våga mig ut på stadsfiske och se vart jag kan hitta bra fiskevatten jag kan nå via lokaltrafiken på nått sätt. Lär bli aborrar i Malmö kanal, och gäddjakt i Kävlinge å. Det är iaf vad jag hittat hittills.

Kommentera

Lova? Nja, men mål har jag.

Jag hade ett huvudsakligt mål: Havsöring över 3kg. Det spräckte jag på första öringen. Dag två blev det nytt pb. Havsöring på abborprylar och tekniker (twitch, finesse osv) har skördat stor framgång!

Mitt andra mål att att lära mig min nya sjö, mitt nya hemmavatten. En abborre på kilot vore kul första säsongen, men just nu ser jag mest fram emot att lära mig vattnet.

Satsar på ungefär tre fiskedagar per vecka, med extra eftermiddagspass med vadare i havet runt knuten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 865 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B